Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Práce se zabývá vytvořením systému, který by detekoval průjezd vlakového vagónu a očísloval jej dle Mezinárodní železniční unie. Na začátku práce jsou rozebrány využité metody pro správnou detekci průjezdu kola včetně časového záznamu. Také uvádím typy senzorů s jejich vlastnostmi vzhledem k využití na železnici. Rozebírám význam jednotlivých cifer v číslování dle UIC. Vytvářím návrh systému, uvádím jeho zapojení a vztahy mezi jednotlivými podsystémy. Kladu důraz na takové řešení, aby záznam o kole byl za každých okolností včasný a co nejvíce přesný. Využívám k tomu systém pracující v reálném čase. Dále verifikuji samotný měřící program, abych zajistil celkovou bezchybnost měřícího prvku systému. V následující části popisuji prototyp programu, který zpracovává data z měření. Rozepisuji algoritmy, které jsem využil pro detekci kol a následně vlakových vagónů. V navazující kapitole uvádím způsob práce s externí kamerou pro detekci čísla dle UIC. V posledních kapitolách popisuji testovací prostředí, ve kterých dané řešení bylo otestováno, a shrnuji výsledky testů na reálné vlakové trati.
The diploma thesis deals with design and development of the system which detects and numbers train carriages in compliance with International Union of Railways. Firstly, methods for correct detection of passing wheel including time records are analysed. Also, the summary of detection sensors used in railway industry is referred. I analyse meaning of each digit in numbering according to the UIC. The system solution is designed and the interaction and communication with other sub-systems is discussed. I put emphasis on the kind of solution that returns as accurate record as possible under any circumstances. The system operates in real time. Further, the results of measuring program are back-tested in order to verify low-deviation of measuring system component. The following section describes program prototype, which processes the recorded data. The algorithms which I used for the detection of wheel and train carriages are described. In the following chapter I discuss the usage of an external camera detecting the numbers in accordance to the UIC. In the last chapter, I describe the test environment in which the solution has been tested, and summarize the results of tests on a real life railway.
Description
Citation
DVOŘÁK, P. Systém pro detekci vlakových náprav a jejich číslování dle Mezinárodní železniční unie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Management a informační technologie
Comittee
doc. RNDr. Jitka Kreslíková, CSc. (předseda) prof. Ing. Tomáš Hruška, CSc. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (člen) Ing. Radek Kočí, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Luňáček, Ph.D., MBA (člen)
Date of acceptance
2015-06-19
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B Otázky u obhajoby: V práci je uvedené, že nahrávanie videa je spustené signálom zo sondy na sériovom porte PC. Prečo nie je k tomuto účelu použitý signál (informácia) z vstavaného systému, ktorý spracúva signály so sond ?  Aké úpravy by bolo nutné vykonať aby toto bolo možné ? Bolo použité filtrovanie signálu zo sond ? Ak nie, tak posúďte použiteľnosť takéhoto filtrovania za účelom minimalizovania potreby post-processingu nameraných dát.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO