Automatický systém pro hraní hry Starcraft

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
E
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce se zaměřuje na principy umělé inteligence použité v počítačových hrách a jejich demonstraci za pomoci implementovaného automatického systému pro hraní hry Starcraft. Tento systém využívá technik, jako jsou: rozhodovací stromy, konečné automaty a řeší rozhodování v reálném čase, ovládání množství rozdílných jednotek s různými schopnostmi a práci s nekompletní informací o nepříteli. Starcraft: Broodwar je jedna z nejznámějších her typu strategie v reálném čase (Real-time strategy game) a pro tuto práci byla vybrána kvůli své vyváženosti a dostupnému aplikačnímu rozhraní pro ovládání hry. Cílem je ukázat techniky umělé inteligence v praxi a vytvořit systém, který bude konkurenceschopný proti jiným systémům v soutěži SSCAI (Student Starcraft AI Tournament) i živým hráčům.
This thesis focuses on artificial intelligence principles used in komputer games and their demonstration by implemented automatic system for playing Starcraft. This system uses methods such as: decision trees, finite state machines and it handles decision making in real time environment, control of multiple units with different abilities and works with partial informatik about opponent. Starcraft: Broodwar is one of the most famous real time strategy games and it was chosen for this thesis for its balance and available application interface for controlling the game. The goal is to show artificial intelligence methods in praxis and to create a system which is competitive against other systems in SSCAI (Student Starcraft AI Tournament) competition and even against human players.
Description
Citation
SKÁCEL, D. Automatický systém pro hraní hry Starcraft [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2014.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
prof. Ing. Miroslav Švéda, CSc. (předseda) doc. RNDr. Jitka Kreslíková, CSc. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) Ing. Bohuslav Křena, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2014-08-25
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " E ". Otázky u obhajoby: Shrňte odlišnosti vašeho systému automatického hraní hry Starcraft od jiných systémů (vyberte alespoň 3) a vysvětlete, jakými způsoby se vaše řešení pokouší odstranit nedostatky daných systémů. Vysvětlete postup návrhu architektury agentů vašeho systému. Zhodnoťte možnosti využití pokročilejších technik z oblasti umělé inteligence ve vašem systému.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Přístup k plnému textu prostřednictvím internetu byl licenční smlouvou omezen na dobu 1 roku/let
DOI
Collections
Citace PRO