Programovatelné shadery v OpenSceneGraph

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Dnešní grafické procesory mají programovatelné jednotky, tzv. shadery. Programováním těchto shaderů dosáhneme lepších výsledků, něž kdyby náš grafický efekt nebo program běžel na procesoru. Existují různé programovací jazyky právě pro programování shaderů. V této práci byl zvolen jazyk GLSL (OpenGL Shading Language) s OpenSceneGraph. Hlavním úkolem následujících kapitol bude demonstrace práce se shadermi v OpenSceneGraph a implementace vybraných grafických efektů (anisotropic lighting, morphing, vlnění trávy).
Graphic processors, that are used nowadays, have programmable units called shaders. By programming these units we can achieve better results in graphical applications, than by running the effect or the program on the processor. There are different programming languages for programming these units. In this thesis I have chosen the language GLSL with OpenSceneGraph API. The main point of the following capitols is to demonstrate how do shaders work with OpenSceneGraph, and the implementation of common graphic effects.
Description
Citation
CZOMPÁL, Z. Programovatelné shadery v OpenSceneGraph [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2009.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
Date of acceptance
2009-06-15
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO