Syntéza textur

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Práce čtenáři objasní význam texturování a obsahuje přehled základních postupů při syntetizování textur. Generování textur je popsáno především z pohledu procedurálních generátorů. Vysvětlen je význam použití Fourierovy transformace a její zjednodušené verze, diskrétní kosinové transformace. Při modifikacích textur je použit Gaussův šum a Gaussův filtr. Pro mísení textur je v práci použit konvoluční teorém. V rámci práce je také popsán návrh a implementace aplikace, která umožňuje experimentovat s vytvářením textur.
This thesis deals with texturing, its importance and basic list of the processes during texture synthetising is included. Texture generating is mainly described from the procedural generator point of view. There is also explained the sense of using Fourier's transformation and its simplified version, the discreet cosine transformation. For texture modiffication, Gaussian noise and gaussian filter is used. The convolution theorem is applied for the texture mixing. Within the scope of this thesis, there is also described the application implementation, which enables experimenting with texture creating.
Description
Citation
HAVELKA, R. Syntéza textur [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2008.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
Date of acceptance
2008-06-10
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO