Jazyk pro zadávání příběhových her

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Práce pojednává o návrhu a realizaci programovacího jazyku, určeného pro tvorbu příběhových her. Tento jazyk měl být vhodný pro uživatele bez znalosti programování. Čtenář je nejdříve uveden do problematiky příběhových her a seznámen s jejich historií. Poté se dozvídá, že vzniklý jazyk je interpretovaný imperativní jazyk nesoucí prvky strukturovaných a nestrukturovaných jazyků. Jazyk je pojmenován AGScript. Součástí výsledné práce je i interpret tohoto jazyka. V další fázi práce byla vytvořena demonstrační aplikace za pomocí prostředků jazyka AGScript. Tato aplikace byla inspirována knižní předlohou Čaroděj z ohňové hory. Tímto byla ověřena použitelnost jazyka. V poslední fázi byly provedeny dva experimenty. První experiment měl za úkol ověřit pochopitelnost srozumitelnost jazyka. Výsledek byl kladný. Druhý zkoumal demonstrační aplikaci.
This thesis deals with design and realization of programming language for adventure games programming. This language was supposed to been suitable for users without knowledge of programming. Reader is introduced to problematic of adventure games and there history. Then a reader is informed that the created language is interpreted imperative programming language, with elements of structured and unstructured languages. The name of designed language is AGScript. Interpret was also created as a part of this thesis. Next phase was creation of demonstration application with use of AGScript. This application was inspired by a book called The Warlock of The Firetop Mountain. With this, usability of AGScript was verified. Last phase of the thesis consists of two experiments. The aim of first experiment was confirmation of comprehensibility of AGScript. The result was positive. The second experiment was inquiring demonstration application. Keywords
Description
Citation
KOUDELKA, P. Jazyk pro zadávání příběhových her [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2011.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. František Zbořil, CSc. (předseda) doc. Ing. Vladimír Drábek, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Radek Burget, Ph.D. (člen) Ing. Radek Kočí, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen)
Date of acceptance
2011-06-15
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " C ". Otázky u obhajoby: Čím je Vaše práce přínosnější oproti projektům jako Fighting Fantasy Project (www.ffproject.com), Project Aon (www.projectaon.org) nebo OpenGameBook (gbook.wz.cz)? Inspiroval jste se od nich?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO