Studie konstrukce spojek pro ovládání aktivních diferenciálů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato práce se zabývá návrhem řešení ovládání systému řízeného dělení momentu u hnacího ústrojí těžkého užitkového vozidla. Začátek práce je zaměřen na popis systému aktivního diferenciálu a na spojky které se v automobilovém průmyslu používají. Dále jsou definovány základní parametry experimentálního vozidla a je proveden výběr koncepce spojek. Následně jsou provedeny výpočty geometrický parametrů spojek a ověření jejich tepelné únosnosti. Koncepčním návrhem ovládacího mechanismu se zabývá poslední kapitola. Cílem práce je především návrh možného typu ovládání zadaného systému s možností využití získaných informací pro další vývoj tohoto systému.
This work deals with the design of right and left torque vectoring control used in heavy commercial vehicle powertrains. The beginning of the work is focused on the description of the active differential system and on the clutches used in the automotive industry. Then the basic parameters of the experimental vehicle are defined and the choice of the clutch conception is made. Subsequently, calculations of geometric parameters of clutches and verification of their heat capacity is made. Conceptual design of the control mechanism is discussed in the last chapter. The aim of the work is the draft of the possible type of control mechanism for the given system with the possibility to use the information obtained for the further development of this system.
Description
Citation
CUPÁK, V. Studie konstrukce spojek pro ovládání aktivních diferenciálů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) prof. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Rudolf Franz, Ph.D. (člen) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Marek Slovák (člen)
Date of acceptance
2016-06-13
Defence
Študent zoznámil odbornú komisiu so svojou diplomovou prácou (zadanie, ciele, riešenie, výsledky a záver). Následne zodpovedal otázky oponenta uvedené v Oponentskom posudku. Ďalšie doplňujúce otázky k diplomovej práci boli: - V čom spočíva najväčsia nevýhoda diferenciálu používaného Tatrou? - Aký typ olejového čerpadla by ste použili pre napájanie aktívneho diferenciálu?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Přístup k plnému textu prostřednictvím internetu byl licenční smlouvou omezen na dobu 5 roku/let
DOI
Collections
Citace PRO