Optimalizace sacího kanálu spalovacího motoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
E
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci sacího kanálu moderního spalovacího motoru. Popisuje sestavení 3D modelu v prostředí softwaru Pro Engineer na základě reálné geometrie získanou reverzním inženýrstvím systémem ATOS a metodou CFD simuluje proudění sacím traktem. Na konci práce jsou porovnány výsledky počítačové simulace s reálnou zkouškou na průtokoměru.
The thesis is focused on optimizing the inlet port of the modern combustion engine. Of describes the preparation of the 3D model in ProEngineer software environment based on real geometry obtained by reverse engineering system and method ATOS CFD simulates the flow of the inlet manifold. At the end of the work are compared with results of computer simulation of the real test of the meter.
Description
Citation
MICHAL, T. Optimalizace sacího kanálu spalovacího motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)
Date of acceptance
2011-06-16
Defence
Heldání optima funkce. Sací ventily 4D motorů.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO