Návrh sacího traktu pro vůz Formule SAE

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh sacího traktu pro vůz formule SAE. Pro pohon vozu je použita pohonná jednotka Yamaha YZF R6 (2005). Návrh sacího traktu je zpracován tak, aby vyhovoval podmínkám a specifikacím pro vozy formule SAE. Z důvodu omezení výkonu motoru je v sacím traktu instalován restriktor. Pro zlepšení plnící účinnosti motoru je zde využito teorie rezonančního přeplňování. Výpočtová studie proudění v sacím traktu spalovacího motoru je provedena v simulačním softwaru pro analýzu jednorozměrného proudění.
Thesis is bend on design of intake manifold for car Formula SAE. For driving of this car is used engine Yamaha YZF R6 (2005). Design of intake tract is processed so that agrees with rules and specifications for cars Formula SAE. For restriction of engine performance is in intake tract installed restrictor. For filling efficiency uplift of engine is used the resonance effect in intake pipes. Analysis of flow is carry out on simulation software for analyses of one dimensional flow.
Description
Citation
ŘEHÁK, I. Návrh sacího traktu pro vůz Formule SAE [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Dopravní a manipulační technika
Comittee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) Ing. Miroslav Lukeš (člen)
Date of acceptance
2008-06-10
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO