Augmented Reality on Smartphones

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Rozšířená realita je koncept doplňování reálného světa o počítačem generovaný obsah. Díky pokroku v oblasti mobilních zařízení je mnoho možností využití tohoto konceptu na chytrých telefonech. Tato práce zkoumá schopnost současných zařízení s operačním systémem Android zobrazovat fotorealistický obsah a její využití v aplikacích s rozšířenou realitou. Na základě porovnání dostupných frameworků, Wikitude SDK byl zvolen pro implementaci zobrazování budov do rozšířené reality. Pro účely trackingu je použita geolokace.
Augmented reality is a concept of supplementing a real world by a computer-generated content. Thanks to the development in capabilities of mobile devices, there are countless opportunities to use this concept on smart-phones. This thesis researches how current Android devices perform in 3D photo-realistic rendering and its usability for Augmented reality applications. Based on comparison of available frameworks, Wikitude SDK has been chosen to implement application for rendering buildings into AR. Geolocation is used for tracking purposes.
Description
Citation
MINDA, M. Augmented Reality on Smartphones [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2016.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. Richard Růžička, Ph.D., MBA (předseda) doc. Ing. František Zbořil, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Peter Chudý, Ph.D., MBA (člen) Ing. Bohuslav Křena, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2016-08-30
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " C ". Otázky u obhajoby: What are the characteristics of Augmented Reality and what differentiates AR from VR? Student should refer to Azuma (1997, p. 2) and state that in VR a physical environment is not present. Therefore, time can, for example, be slowed down or sped up whereas AR is always bound to real-time . Would your mobile application be classified as AR or VR and what are the reasons for the classification? Student should be able to address that his application is in fact more a VR application and in detail could be classified as "handheld video see-through augmented reality". If used with Cardboard and head-mounted, it would be a pure VR application because physical reality is blocked out entirely and only a rendered scene can be perceived . On what findings was the decision for the Wikitude SDK based? Student should list convincing advantages in comparison to Layar . What could be possible methods to overcome the currently non-photorealistic rendering of the 3D-building in the application? Are there any possibilities to reduce performance requirements? Student should state that aside from performance boost through hardware and raytracing there are possibilities like texture baking where photorealistic textures and shading could be pre-calculated on the 3D-model before importing. Furthermore, the usage of a 3D-engine like Unity3D or Unreal could be used as they are optimized for real-time rendering and provide mobile shaders that approximate realism .
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO