Metody korekce výkonových parametrů vznětového motoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá získáním nejvhodnějšího způsobu korekce vlivu teploty, vlhkosti a tlaku nasávaného vzduchu a také korekcí vlivu vlastností paliva (motorové nafty). Tyto korekční faktory jsou přizpůsobeny konkrétnímu motoru pro vojenské nasazení. Jedná o čtyřdobý, vznětový, přeplňovaný, šestiválcový spalovací motor PV6-K37 o objemu 19100 cm3. Tato práce se dále zabývá vytvořením metodiky zpracování měření tohoto motoru na motorovém stanovišti a pojednáním o současných způsobech korekce výkonu. Měření bylo prováděno v areálu firmy Excalibur Army spol. s r.o. ve Šternberku.
This diploma thesis deals with obtaining the most suitable way of correcting the influence of intake air pressure, temperature and humidity as well as correcting the influence of fuel properties (diesel fuel). These correction factors are adapted to a specific engine for military use. It is a four-stroke, diesel, turbocharged, 6-cylinder engine, PV6-K37, with a displacement of 19100 cm3. This work also deals with the creation of a methodology for the measurement of this motor at the engine station and with the treatise on current methods of power correction. The measurements were made in the premises of Excalibur Army Ltd. in Šternberk.
Description
Citation
CHAROUZ, O. Metody korekce výkonových parametrů vznětového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen) Ing. Marek Bačovský (člen)
Date of acceptance
2018-06-13
Defence
Student přednesl obhajobu své práce a následně odpověděl na otázky oponenta práce Ing. Pavla Ramíka: Je nějaký důvod omezit se při hledání nejvhodnějšího koeficientu n (str. 50 a další) na pouze jedno desetinné místo, když se jedná o hledání minima funkce? Na str. 22 student uvádí, že zážehové motory pracují s menší hodnotou a to zhruba od 0,85 – 1,1. Při jakých hodnotách pracují současné zážehové motory především s ohledem na emisní limity? Poté byly studentovi položeny tyto otázky: S jakou účinností dokáže pracovat naftový motor? Jsou očekávány změny koeficientů při použití pro jiný motor? Je uvažován jiný druh nafty/paliva? Je pravdivé tvrzení že se zvyšující se vlhkostí klesá účinnost spalovacího motoru?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO