Technický demonstrátor čtyřdobého zážehového nepřeplňovaného motoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem jednoválcového motoru, který slouží jako technický demonstrátor čtyřválcového nepřeplňovaného zážehového motoru Mazda Skyactiv-G. Úvod práce se zabývá konstrukcí nepřeplňovaných zážehových motorů a srovnáním jejich výkonnostních parametrů. Výpočtová část obsahuje silové působení v klikovém mechanismu. Výpočty z této kapitoly jsou poté využity při MKP výpočtu ojnice ve dvou kritických stavech.
Master’s thesis deals with design of single cylinder engine which is technology demonstrator of four cylinder naturally aspirated spark ignition engine Mazda Skyactiv-G. Outset of this thesis deals with construction of modern naturally aspirated engines and with comparison of their parameters. Computational part consists of forces in crank mechanism. These calculations are later used in FEM analysis of connecting rod.
Description
Citation
CHOVANEC, S. Technický demonstrátor čtyřdobého zážehového nepřeplňovaného motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen) Ing. Marek Bačovský (člen)
Date of acceptance
2018-06-13
Defence
Student přednesl obhajobu své práce a následně odpověděl na otázky oponenta práce Ing.Martina Krátkého: Jakým způsobem byla stanovena a kontrolována velikost hlavových šroubů, ojničních šroubů a šroubů na setrvačník? Jak byly stanoveny hlavní rozměry klikového hřídele, hlavně průměry hlavních a klikového čepu? Jaký materiál použít pro klikový hřídel (není v textu diplomové práce zmíněno)? Jakým způsobem je upravena pracovní plocha válce? Jak byl stanoven moment setrvačnosti setrvačníku? Jak by mělo být stanoveno nejvyšší zatížení ojnice jako vstupní parametr do její pevnostní analýzy? Jak ovlivňuje uvažování úhlového zrychlení ojnice výsledky pevnostní analýzy ojnice? Poté byly studentovi položeny tyto otázky: Z jakého důvodu je zanedbáno vyvážení posuvných sil 2. řádu? Jak je řešena chladící a mazací soustava motoru? Jak jste provedl simulaci zatěžování ojnice setrvačnými silami? Podle jakých kritérií byl volen tvar sacího kanálu? V čem tkví zvláštnost motorů Mazda?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO