Výpočet tepelné zátěže vlakové klimatizační jednotky

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Předmětem této diplomové práce je aplikovat znalosti termodynamiky při návrhu parametrů vlakové klimatizační jednotky. V první části je nastíněna problematika klimatizační techniky, základní druhy chladících oběhů a popis jednotlivých komponent. Dále je zde uveden přehled skupin chladiv a jejich značení. V druhé části je proveden výpočet tepelné zátěže vlakové jednotky pro limitní návrhové stavy letního a zimního provozu včetně uplatnění teorie vlhkého vzduchu. Dále je nastíněn základní postup pro návrh hlavních komponent kompresorového chlazení, které se téměř výhradně používá ve vlakových aplikacích. Poslední část obsahuje postup výpočtu zisků/ztrát v rozvodných kanálech reálné klimatizační jednotky M7 a zhodnocení výsledků. V příloze je uveden SW v programu MS Excel, pomocí kterého lze orientačně vypočítat celkové zisky/ztráty rozvodných kanálů na libovolné klimatizační jednotce před vstupem vzduchu do vlakové jednotky.
The subject of this diploma thesis is to apply the knowledge of thermodynamics when designing parameters of the train air conditioning unit. In the first part, the issue of air conditioning technology, basic types of cooling circuits and description of individual components are outlined. Furthermore, there is an overview of groups of refrigerants and their labelling. In the second part, a calculation of the heat load of the train unit for the limit design conditions of summer and winter operation, including the application of humid air theory are to be found. There is a basic procedure for designing the main components of compressor cooling, which is almost exclusively used in train applications, outlined. The last part contains the procedure for calculating the gains/losses in the distribution channels of the real air conditioning unit M7 and the evaluation of the results. In the appendix, there is an SW in MS Excel program, which can be indicatively used to calculate the total gains/losses of the distribution channels on any air-conditioning unit before the air enters into the train unit.
Description
Citation
KASAL, M. Výpočet tepelné zátěže vlakové klimatizační jednotky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Energetické inženýrství
Comittee
doc. Ing. Jiří Pospíšil, Ph.D. (předseda) Ing. Pavel Milčák (místopředseda) Ing. Aleš John (člen) Ing. Pavel Skoupý (člen) Ing. Milan Kořista, Ph.D. (člen) Ing. Hugo Šen (člen)
Date of acceptance
2018-06-14
Defence
Zodpovězeny dotazy oponenta DP. V rozpravě byly položeny tyto otázky: Praktické umístění klimatizační jednotky. Jaké jsou rychlosti vzduchu v jednotce.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO