Charakteristiky nehod profesionálních řidičů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na charakteristiku nehod profesionálních řidičů v souvislosti s jejich osobnostní typologií, pracovním zatížením, zdravotním a psychickým stavem. Práce se skládá ze tří částí – teoretické, výzkumné a části vlastních návrhů. Teoretická část uvádí problematiku daného zaměstnání, vnitřní a vnější vlivy, které působí na řidiče profesionály. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, kde je proveden kvantitativní a kvalitativní průzkum, který je zaměřen na problematiku nejčastějších příčin nehod profesionálních řidičů. Na základě srovnání souvislostí prvních dvou částí diplomové práce, jsou následně navrhnuta inovativní opatření, která mohou přispět ke snížení počtu dopravních nehod zaviněných právě profesionálními řidiči nákladních automobilů nad 7,5 tuny. K získání potřebných údajů je v diplomové práci použita analýza literárních zdrojů, rozbor statistických údajů, řízený rozhovor a dotazníkové šetření, následně jsou vyhodnoceny dosavadní poznatky a na jejich základě jsou navrhnuta inovativní opatření, která vedou k eliminaci dopravních nehod způsobených profesionálními řidiči nákladních automobilů.
The diploma thesis discusses characteristics of accidents of professional lorry drivers in relations to their personalities, work, health and mental conditions. The thesis is composed of three sections: theoretical, analytical, and a section on recommendations. Theoretical section introduces theory of the given line of work and presents both outer and inner influences in this respect. Theoretical section is followed by the analytical section, with both quantitative and qualitative research discussing the most common accidents of professional lorry drivers. Based on the first two sections of the thesis, innovative solutions have been offered in the last section, with the aim of contributing to lowering the number of traffic accidents of drivers maneuvering vehicles over 7.5 tons. In order to gather necessary information, analysis of literature has been conducted, with statistical measures introduced in the thesis and structured interviews and polls having been done also. This has provided results towards arguing the knowledge on the given issue so far and has additionally allowed for innovative solutions leading to elimination of traffic accidents caused by professional lorry drivers.
Description
Citation
LUKÁČOVÁ, Z. Charakteristiky nehod profesionálních řidičů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Expertní inženýrství v dopravě
Comittee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) doc. Ing. Petr Holcner, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)
Date of acceptance
2018-06-20
Defence
Zodpověděla otázky oponenta i vedoucího závěrečné práce. Státní zkušební komise závěrem konstatovala, že diplomantka závěrečnou práci obhájila. Proč si myslíte, že v hypotéze 2, stačí jen 7 hodin školení? V čem spatřujete příčinu, že Vás hodnotil vedoucí A oponent D? Jaké průměrné stáří kamionu je v ČR? Myslíte, že Vám řidič řekne, že neumí řídit?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO