Posilované učení pro hraní hry Starcraft

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Práce se zabývá metodami strojového učení aplikovanými pro hraní strategických her v realném čase. V práci se zabývám metodou strojového učení Q-learning založenou na zpětnovazebním učení. Praktická část práce je implementování agenta pro hraní hry Starcraft II. Mnou navržené řešení se učí spolupráci 4 jednoduchých sítí, které se nadále učí optimálně provádět jim přístupné akce ve hře. Analýza a vyhodnocení systému jsou provedeny experimentováním a sbíráním statistik z odehraných her.
This work focuses on methods of machine learning for playing real-time strategy games. The thesis applies mainly methods of Q-learning based on reinforcement learning. The practical part of this work is implementing an agent for playing Starcraft II. Mine solution is based on 4 simple networks, that are colaborating together. Each of the network also teaches itself how to process all given actions optimally. Analysis of the system is based on experiments and statistics from played games.
Description
Citation
CHÁBEK, L. Posilované učení pro hraní hry Starcraft [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (místopředseda) doc. RNDr. Dana Hliněná, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jan Kořenek, Ph.D. (člen) Ing. Vladimír Veselý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2018-06-13
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Aké ďalšie agentné systémy by bolo možné pridať do Vášho multiagentného prostredia hry Starcraft II?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO