VEVERKA, V. Přijímač dálkového ovládání [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Kolka, Zdeněk

Student Vojtěch Veverka v rámci své bakalářské práce navrhl a realizoval modul pro příjem povelů dálkového ovládání. Vyvinuté zařízení je funkční. Mohu tak konstatovat splnění zadání práce. Student docházel na konzultace pravidelně, práci na projektu se věnoval celý semestr. Předložená práce má logické členění a odpovídající grafickou úpravu. Obsahuje i výrobní dokumentaci zhotoveného zařízení. Technickému řešení bych vytknul zjednodušené řešení algoritmu pro dekódování signálu z IR ovladače.

90

Horák, Martin

Bakalářská práce se zabývá návrhem a konstrukcí zařízení pro bezdrátové ovládání anténního rotátoru běžným dálkovým ovladačem. V práci jsou popsány standardy používané pro infračervené (IR) ovládání spotřebičů, výběr obvodových prvků pro realizaci s ohledem na spotřebu zařízení v klidovém stavu, návrh obvodového zapojení a popis obslužného programu pro jednočipový mikropočítač. Praktickou realizaci prototypu zařízení dokládají fotografie v přílohách práce. Literatura je citována dostatečně, přesto práce obsahuje nepřesnosti v terminologii, překlepy, vztah 3.1 je uveden pouze v dosazené formě bez obecného tvaru. Popis mikropočítače až do úrovně jednotlivých bitů konfiguračních registrů převzatý z literatury by bylo vhodnější přesunout do příloh práce. Výběr obvodových prvků a návrh zapojení je v souladu se zadáním práce, nicméně způsob zapojení relé v obvodu pro přepínání směru otáčení rotátoru není zcela robustní. V případě nesymetrie mechanické konstrukce relé nebo přítomnosti vibrací může při přepínání dojít k přepnutí jednoho kontaktu dříve než rozepnutí druhého, což má za následek zkratování napájecího zdroje. Vhodnější by bylo vzájemně zaměnit napájecí zdroj a motor rotátoru na konektorech K4 a K5. Bakalářskou práci jako celek považuji za zdařilou, zadání bylo v celém rozsahu splněno.

82

eVSKP id 52292