ZEZULA, A. Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2011.

Jura, Pavel

Bakalářská práce je výsledkem samostatného, invenčního přístupu autora k zadání. V koncepční fázi autor provedl několik variant zástavby, doložených modely. Výsledná podoba volné zástavby je založena na autorově úvaze o dosud nezastavěné parcele, svébytným způsobem rozvíjí polořadový charakter sousedního hotelu. Koncept několika menších hmot je působivý, v důsledku však místy obtížný při řešení dispozic na malé zastavěné ploše. I toto úskalí konceptu však autor v rámci možností uspokojivě vyřešil. Celkově vyvážený projekt s úsporně řešeným parkováním na polorampách je formálně dobře provedený, s výjimkou nepřesvědčivé kombinace modelu ve fotografii. Otázky a náměty k obhajobě: Popište konstrukční řešení konzoly objektu C.

Přístup studenta ke zpracování invenční, odpovědný
90

Machovský, Tomáš

Jasně formulovaný názor na zadání, čitelné a osobité řešení. Koncept tří hmot osazených na platu přináší do území oživení a volnost. Nicméně tento koncept až příliš upřednostňuje hodnotu 2.úrovně nad parter, parter není tedy dostatečně městotvorný a dům vyčleňuje z území. Nárožní hmota je převýšená a dominantní. Koncept tří nezávislých hmot je zajímavým a podnětným příspěvek k diskuzi o řešení zadání.

Urbanistické řešení C Návrh představuje soubor tří objektů posazených na sokl. Horní úroveň soklu slouží jako komunikační plato pro setkávání studentů. Z plata jsou přístupné všechny tři objekty. Princip potkávání na platformě přináší do území oživení a podporuje svobodu studentského života. Otázkou zůstává definice mezi veřejným a soukromým prostorem, která zde není jasně vymezena. Nárožní výškový objekt je svou vertikalitou příliš dominantní. Větší pokora vůči kontextu a kostelu sv. Leopolda by do území přinesla stabilitu a rovnováhu.
Architektonické řešení B Členění a proporce hmot jsou jasně čitelné a artikulované. Koncept tří objektů posazených na platu, se až příliš vymezuje na uličních fasádách, kde jsou jasně čitelné horizontální dělicí linie. Těžistě území se tak pocitově posouvá do vnitrobloku, na plato, a není městotvorné; nepodporuje vztah parteru s ulicí. Negativně vnímám i způsob využití parteru směrem do ulice Vídeňské, který je jen z malé části obsazen živými prostory. Parter je tak postaven do druhá kategorie. Dělení domu na plato a tři na něm posazené objekty formuje i vykonzolování nárožní věže, což působí formálně. Členění fasády je zdařilé. Pozitivem je jasné uspořádání obytných jednotek, a členění komunikační chodby s nikami. Přínosem je i vsazení společných prostor do lodžií a plastické hmoty.
Provozní řešení C Jasné provozní schéma vycházející s konceptu tří základních hmot. Přínosem je orientace společných prostor na úrovni plata do atria a podpoření komunikační a společenské úlohy dvora. Umístění kolárny je ideální.
Technicko konstrukční řešení C Konstrukční řešení příliš determinuje využití parteru v ulici Vídeňská. Vzhledem k provozu menzy v přízemí, se jeví navržené šachty jako nedostatečné, jejich přehodnocení by mělo za následek radikální dispoziční úpravy. Zajímavé je konstrukční a provozní řešení prostoru parkování.
Formální úroveň C Jasně formulovaný a prezentovaný názor. Návrh je čitelný a přehledný. Práce s textem v plánech a jeho stylizace není příliš zdařilá, prospěla by citlivější práce s pozicí, výškou a tloušťkou textu. Zákres nafoceného modelu do fotografie se nezdařil a ubírá návrhu sílu a přesvědčivost.
77

eVSKP id 39637