MEGO, R. RFID přístupový systém v místnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Frýza, Tomáš

Student pracoval na vlastním zadání z oblasti využití RFID techniky pri zabezpecování budov. Práce studenta behem celé doby rešení projektu byla svedomitá, dílcí výsledky byly okamžite prezentovány a konzultovány s vedoucím práce. Podstatou diplomové práce bylo skloubit návrh obvodového zapojení embedded zarízení, vytvorení softwaru pro MCU a PC, a navrhnout zabezpecený komunikacní protokol celého systému. Student navrhl a zrealizoval dve koncepce komunikace prostrednictvím RFID: ctecka k PC, která sloužila k základnímu testování systému s RFID a terminál (byly realizovány dva kusy) pro pripojení k Ethernetu a pro samotné použití pro kontrolu vstupu do budovy/místností. Pro PC byl vytvoren záznamový a rídicí software, který umožnuje práci s kartami (nastavování pinu, blokování, samotná komunikace prostrednictvím Ethernetu ...), s jednotlivými terminály (pridávání) a pochopitelne také logování veškerých událostí v systému. Realizace desek je na profesionální úrovni (výroba ve fy Matron); drobné chyby byly diplomantem odstraneny pri oživování prvního prototypu. Rovnež textová cást projektu je detailní a kvalitní bez formálních chyb ci castých nešvaru studentu (chybející citace, nedostacující kvalita obrázku, nedodržování stylu). Základní koncepce projektu byla prezentována na studentské souteži EEICT 2012, kde student získal v kategorii M1 Elektronika a komunikace cenu sponzora ON Semiconductor. Jádro práce bylo také zasláno do internetového casopisu Elektrorevue (v soucasné dobe probíhá recenzní rízení).

96

Michal, Vratislav

Inženýrská diplomová práce pana Romana Mego byla vypracována na fakulte radioelektroniky vysokého ucení technického v Brne. Práce popisuje komplexní rešení problému prístupových práv osob pomocí bezkontaktní RFID identifikacní technologie. Student v práci popisuje princip identifikace osob pomocí systému RFID, navrhuje systém prístupu vhodný pro rozsáhlé budovy, jeho obvodové rešení, popisuje strukturu programu a na fotografiích ukazuje obvodovou realizaci. První dojem z práce ukazuje na schopnost autora návrhu velice komplexního zarízení od jeho struktury až po konecnou realizaci. V tomto vidím nejvetší prínos práce, jelikož ukazuje výbornou pripravenost autora na odbornou praxi v oblasti systémového návrhu, ale i návrhu obvodu. V predložené práci autor popisuje strucne, lec výstižne problematiku návrhu, výber komponentu a vlastní návrh zarízení. Je zrejmé, že autor je schopen racionálne posoudit duležité informace a ty zdelit odbornému ctenári. Na druhou stranu, tato skutecnost nedovolí presne ocenit hloubku autorových znalostí. Z práce je zrejmé že autor je mimorádne všestranný v oblasti návrhu císlicových systému, at už jde o systémy s jednocipovými mikropocítaci, sítové systémy (LAN), tvorby software pro PC, ale i softwarové obsluhy složitých integrovaných obvodu (sítový radic LAN, obvod RFID atd.) Na druhou stranu, ze správného použití obvodu v elektrickém schématu je zrejmá autorova suverenita i v oblasti návrhu analogových obvodu. Velkou škodou práce je, že autor nespolupracoval s nejakou firmou z oblasti zabezpecovací techniky. Jeho práce by tak mohla být lépe valorizována – toto je ovšem spíše nedostatek systému diplomových prací na VUT. V práci mi také chybí lepší prezentace funkcnosti a detailnejší prezentace namerených výsledku. Napríklad: složitý návrh plošné cívky mel být podložen merením impedancní charakteristiky antény. Je ale zcela zrejmé, že autor v predložené práci ukazuje vynikající schopnost prístupu k rešení komplexních problému v elektronice, a to s vysokou profesionalitou a tvurcí aktivitou. Z toho duvodu navrhuji komisi prijmout predloženou práci pana Romana Mego s odpovídajícím vysokým hodnocením a udelit titul Inženýr.

95

eVSKP id 52343