KRMELA, T. Subjektivní hodnocení kvality videosekvencí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Polák, Ladislav

Práca sa zaoberá s metódami subjektívneho hodnotenia kvality obrazu a videa. V úvodných teoretických partiách práce sú popísané základné metódy, ktoré sa používajú pre subjektívne hodnotenie krátkych videosekvencií a obrazu. Na základe preštudovaných a získaných informácií (podľa štandardu ITU-R BT.500-11), študent v realizačnej časti práce navrhol a úspešne vytvoril aplikáciu v MATLABu pre subjektívne hodnotenie kvality krátkych videosekvencií. Vytvorená aplikácia umožňuje realizovať subjektívne testy na základe metód SS a DSIS. Univerzálnosť aplikácie označuje aj to, že pre hodnotenie videosekvencií si užívateľ môže zvoliť typ tzv. posuvníku (hardware alebo software) u všetkých metód. Výsledky, získané pomocou „hardwareového“ a „softwareového“ posuvníku, boli v diplomovej práci vyhodnotené a vzájomne porovnané. Veľmi pozitívne hodnotím, že študent vytvoril aj ďalšiu aplikáciu, ktorá slúži pre testovanie farebného citu osoby, ktorá sa chce zúčastniť v týchto testoch. Na základe výsledkov tohto programu je možné určiť to, kto sa môže zúčastniť testov a kto nie. Pán Bc. Krmela si svoje výsledky úspešne reprezentoval aj na študentskej súťaži EEICT 2012. Práca má dostatočný rozsah 72 strán. Grafická a formálna úroveň práce je na priemernej úrovni. Terminologických a gramatických chýb je minimum a jednotlivé kapitoly na sebe nadväzujú logicky. Rozbor získaných výsledkov je na priemernej úrovni. Na druhej strane si cením, že pán Bc. Krmela pri vyhodnotení výsledkov uvažoval aj tzv. interval spoľahlivosti. Študent pravidelne využíval konzultačné hodiny, kde vždy prezentoval svoje aktuálne výsledky a nápady pre riešenie aktuálnych problémov v diplomovej práci. Pre študenta navrhujem bodové hodnotenie 86 bodov.

86

Fliegel, Karel

Úkolem předložené diplomové práce bylo seznámit se s metodami pro hodnocení kvality obrazu a videa s ohledem na HW a SW řešení. Součástí zadání bylo také navrhnout aplikaci pro objektivní a subjektivní hodnocení kvality obrazu a videa. Diplomant se po dohodě s vedoucím práce soustředil pouze na subjektivní hodnocení kvality, což je vzhledem k rozsahu problematiky opodstatněné a tato změna postupu řešení je v práci řádně zdůvodněna. Předložená práce splňuje požadavky zadání v dostatečné kvalitě a rozsahu zpracování. V teoretické části práce lze diplomantovi vytknout nedokonalou terminologii, což je zřejmě dáno překladem ze zahraniční literatury. Zavádějící jsou např. výrazy „luminiscence [mělo být: jas] obrazu“ z Tab. 3.1 na str. 12 včetně chybějících jednotek, dále „Pozorovatel by měl být opatrně [mělo být: pečlivě] seznámen“ na str. 13 a asi nejvýraznější prohřešek „důvěrný interval“ [mělo být: interval spolehlivosti], který se vyskytuje na řadě míst v celém textu práce. Text práce obsahuje poměrně malé množství překlepů. Praktická část práce je rozsáhlá, grafická prezentace výsledků a jejich interpretace je pečlivě provedená. Kladně rovněž hodnotím připravené zadání laboratorních úloh.

80

eVSKP id 52335