NEKOVÁŘ, M. Návrh a analýza jednofázového asynchronního motoru s pomocnou fází [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Vítek, Ondřej

Student se zabýval návrhem a analýzou jednofázového asynchronního motoru. Provedl analytický výpočet dvou variant stroje a vytvořil jejich modely metodou konečných prvků. První varianta vychází z koeficientů a hodnot doporučených v literatuře, druhá varianta zohledňuje reálně vyráběný stroj. Obě varianty jsou vzájemně porovnány. Student byl aktivní, pracoval samostatně a v rámci bakalářské práce dosáhl výborných výsledků. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění zadání A 47/50
Využití literatury A 9/10
Formální zpracování práce A 19/20
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
93

Hájek, Vítězslav

Student Martin Nekovář vypracoval bakalářskou práci rozdělenou do pěti kapitol včetně závěru a příloh. V úvodu a ve druhé kapitole se zabývá popisem principu a konstrukce jednofázového asynchronního motoru. Zde uvádí stručný popis, který by bylo vhodné doplnit mometovou charakteristikou jednofázového motoru a diskutovat odlišnosti od motoru třífázového. Rovněž schéma a fázorové diagramy pro jednotlivé způsoby získání záběrového momentu mohly být v práci uvedeny. Postup návrhu byl převzat z uvedené literatury, tedy z knih akademika Cigánka, což je dnes klasická literatura z oblasti elektrických strojů. Výpočet je doplněn analýzou magnetického obvodu motoru pomocí MKP. Prakticky byly provedeny výpočty dvou alternativ motorů a jejich porovnání - část 4.6. Pro usnadnění výpočtu sestavil student program v systému Excel, se kterým také provedl výpočty. Bakalářská práce studenta Martina Nekováře má dobrou úroveň, jak po stránce odborné, tak i formální a splňuje zadání v celém rozsahu. Bakalářsou práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků zadání A 19/20
Odborná úroveň práce A 47/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse A 18/20