NEJEDLÝ, V. Analýza a inovace elektrických motorků pro automobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Hájek, Vítězslav

Diplomová práce studenta Vladislava Nejedlého byla vypracována v přímé souvislosti s projektem MPO reg. čís. FT-TI1/069, řešeným podnikem APS Světlá nad Sázavou a VUT v Brně , FEKT - ÚVEE. Student dobře pochopil zadání práce, pracoval s dostatečnou mírou iniciativy a samostatnosti . Postup práce pravidelně konzultoval s vedoucím práce a řešil průběžně vzniklé problémy. Diplomová práce práce má dobrou úroveň a splňuje požadavky zadání. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění zadání A 48/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 10/10
94

Vítek, Ondřej

Předložená diplomová práce má rozsah 53 stran a je rozčleněna do pěti kapitol včetně závěru. Další dvě strany tvoří přílohy. Student na základě informací z literatury sestavil přehled elektrických motorů v automobilu, který je uveden v kapitole 2. Pro podrobnější rozbor byl, v kapitole 3, zvolen pohon stěračového mechanismu - stěračový motor, převodovka, regulace otáček. Zde vychází z výsledků projektu MPO firmy APS Světlá nad Sázavou a.s., na jehož řešení se UVEE, FEKT, VUT v Brně podílel. Ve čtvrté kapitole jsou analyzovány možnosti inovace tohoto motoru, zejména z pohledu použití magnetů ze vzácných zemin, bezešvých trubek pro konstrukci kostry stroje a různých typů ložisek. Obecně lze konstatovat, že jednotlivé okruhy stanové v zadání jsou v práci obsaženy, rozbor zvoleného typu motoru je proveden a volně citován i v dalších kapitolách. Práce je věcně zpracována na základě dostupné literatury a potřebných informací a vazeb z praxe. Větší pozornost je v práci věnována stěračovým prvkům, což lze hodnotit pozitivně, neboť zajišťují bezpečné dojetí. Zajímavá je pasáž o použití nových typů magnetů, kterou by bylo vhodné podrobněji rozpracovat. Po formální stránce je předložená práce zpracována dobře, s výjimkou několika překlepů, nevhodných termínů a rovnic bez číslování. Práce je spíše literární rešerší a její závěry jsou tedy více obecné. Zde bych očekával podrobnější analýzu vybraných problémů, například přibližný návrh elektromotoru s NdFeB magnety ve srovnání se stávajícím motorem s magnety feritovými. Připomínky: - Rotorové plechy lze vyrábět stejným způsobem i z křemíkové oceli, bude pouze rozdíl v ceně materiálu a v životnosti nástrojů (str. 41). - Nesouhlasí popis veličin ve vzorci na str. 50 a text

Odborná úroveň práce C 37/50
Splnění požadavků zadání B 16/20
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20