SEDLÁČEK, P. Pevnostní a modální analýza v parametrických adaptivních CAD programech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Kuchyňková, Hana

Student při řešení diplomové práce postupoval iniciativně a velice samostatně. Průběžně plnil požadavky vyplývající ze zadání práce jak z hlediska odborné úrovně tak z hlediska časového. Pokud jde o vlastní spolupráci studenta s vedoucí, hodnotím ji velice dobře. Pracoval odpovědně a pečlivě, dobře si práci časově rozvrhl, otázky a úkoly řešil emailem nebo osobně. Musel se seznámit s prací v různých prostředích - naučil se využívat funkce programu Autodesk Inventor a zejména modul Pevnostní analýza, pro který neexistují kromě Helpu přímo v programu žádné manuály nebo návody. Zvládl i práci s metodou konečných prvků. Pečlivě připravil praktické ukázky výpočtu modální a statické analýzy na modelu rotoru synchronního generátoru i s optimalizováním návrhu řešení. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 9/10
97

Ondrůšek, Čestmír

Předložená diplomová práce pojednává o využití Autodesk Inventoru, který jako řada dalších softwarových produktů řeší nejenom vlastní konstrukční část předvýrobní etapy, ale také modifikace již stávajících výrobků. Tyto produkty umožňují tvorbu výrobní dokumentace, vytvoření modelů a návrh některých dalších technologických parametrů. Na vytvořených modelech lze provádět nejen celou řadu úprav, ale také vypočítat různé mechanické parametry. Autor práce se soustředil především na pevnostní analýzu rotorů elektrických strojů pomocí "Modulu pevnostní analýzy" programu Autodesk Inventor Professional (AIP). Práce je rozdělena do sedmi kapitol. Ve druhé a třetí kapitole je stručné pojednání o metodě konečných prvků a její implementaci v prostředí AIP. Čtvrtá kapitola obsahuje postup řešení pevnostní analýzy pro hřídel v prostředí AIP. Výsledkem je určení vlastních frekvencí prvního a druhého druhu konkrétní hřídele včetně grafického znázornění. Pátá kapitola obsahuje příklad statické analýzy v prostředí AIP včetně zobrazení dílčích výsledků, které jsou využity pro návrh valivého ložiska. Kapitola obsahuje rovněž základní teorii výpočtu trvanlivosti ložisek a možnost výpočtu trvanlivosti ložisek pomocí v prostředí AIP. V šesté kapitole je příklad spuštění šablony pro tvorbu nové součásti, což je úprava tvaru rotorového plechu na základě výsledků jeho pevnostní analýzy. Práce je přehledně uspořádaná s minimem formálních nedostatků. Jedině co bych po formální stránce vytknul jsou příliš barevné obrázky. Např. na str. 24, obr. č.2 není kótování na modrém pozadí téměř vidět. Závěr: Práce splňuje všechny zákonné požadavky na diplomové práce. V případě úspěšného obhájení doporučuji udělení vysokoškolského titulu Ing.

Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 47/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse A 19/20