ČALOVÁ, I. Využití Zymomonas mobilis pro produkci bioethanolu z celulózových materiálů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2012.

Babák, Libor

Bakalářská práce studentky Ivety Čalové je zaměřená na možnosti využití odpadních papírů k produkci lihu či kys.mléčné aplikací Z.mobilis. Deklarovaných cílů bylo dosaženo, tedy předložená práce splňuje požadavky zadání. Jednotlivé kapitoly na sebe plynule a logicky navazují. Počet citovaných literárních zdrojů je 24, což je pro tento typ práce vyhovující. Po stránce obsahové je práce na dobré úrovni, pro vyvození závěrů byla provedena řada experimentů, které naznačují nutnost dalšího studia v této oblasti v budoucnu. V laboratoři pracovala studentka samostatně, aktivně a zcela bezproblémově. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem doporučuji práci k obhajobě.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A
Využití poznatků z literatury B
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse B
Závěry práce a jejich formulace B
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A

Zichová, Miroslava

Bakalářská práce se zabývá produkcí bioethanolu bakterií Zymomonas mobilis. Teoretická část je zpracována přehledně, studentka využívala kvalitní literární zdroje. Výhrady mám však ke kapitole Výroba bioethanolu, kde je bakterii Zymomonas mobilis věnován malý prostor (téměř stejný jako kvasince Saccharomyces cerevisiae). Vzhledem k názvu práce bych očekávala hlubší literární rešerši na toto téma. Dále schémata metabolických drah by měla být v češtině. V praktické části byly provedeny kultivace bakterií na hydrolyzátech tří druhů papíru. Výsledky jsou znázorněny přehlednými grafy, které jsou vhodně okomentovány, pozitivně hodnotím snahu o vysvětlení zjištěných fakt. Celkově proto hodnotím práci výborně.

Splnění požadavků zadání B
Logické členění práce B
Kvalita zpracování výsledků A