ŠIMKO, F. Inovace motorků pro automobilové aplikace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Hájek, Vítězslav

Práce je zpracována podrobně, rozsah práce je značný, ale obsahuje především popisné části s meším důrazem na možné inovace motorků pro automobilové aplikace. V závěru práce je uvedeno měření motorku se stíněným pólem, napájeného z akumulátoru přes měnič. Výsledky jsou sice komentovány ale jen stručně. Přesto se domnívám, že zadání bylo splněno. Student při řešení zadaného téma postupoval vcelku iniciativně a samostatně v rámci doporučení vedoucího práce. P. Pokud jde o vlastní spolupráci studenta s vedoucím, mohu ji hodnotit jako dobrou. Domnívám se, že bakalářská práce je zpracována odpovědně, a že může tvořit dobrý základ pro další pokračování prací . Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Splnění zadání B 44/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) B 17/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury B 8/10
87

Vítek, Ondřej

Předložená bakalářská práce má rozsah 33 stran a je rozčleněna do šesti kapitol včetně závěru. Dalších 15 stran tvoří přílohy. Student v rámci bakalářské práce představil princip funkce stejnosměrných strojů a rozdělení podle zapojení budicího vinutí. Dále v kapitole 3 podrobně popsal princip funkce několika typů automobilových spouštěčů. V kapitole 4 je stručně uveden princip krokových motorků a v kapitole 5 navrhl jako inovaci použití jednofázového motoru se stíněným pólem namísto stávajících stejnosměrných motorků v automobilu. Po formální stránce mám připomínky zejména k číslování obrázků, které není provedeno podle kapitol. Navíc nesouhlasí s odkazy v textu, kde naopak obrázky podle kapitol číslovány jsou. Existují tedy dva odlišné systémy značení obrázků, které spolu nemají žádnou souvislost a nelze podle odkazu v textu daný obrázek dohledat. V práci se vyskytuje několik pravopisných chyb a překlepů. Závažnější problém shledávám v rozsahu doslovných citací vůči celkovému rozsahu bakalářské práce. Tyto citace nejsou v textu označeny. Nejrozsáhlejší kapitola 3 (13 stran) je kompletně, včetně obrázků, převzata z literatury, pouze jsou některé části originálního textu vypuštěny. Text je přepsán i s překlepy v originálu, např. na str. 15 otáčky v jednotkách "mim-1". Téměř doslovně je převzat z literatury i obsah kapitol 2, 4 a 5.1. Rozsah řešení jednotlivých bodů zadání je nerovnoměrný. Rozbor automobilových spouštěčů v kapitole 3 lze přiřadit k druhému bodu zadání, nicméně o inovaci tohoto stroje bakalářská práce dále nepojednává. Přehled elektrických motorků v automobilu, podle prvního bodu zadání, se omezuje pouze na spouštěč a obecný krokový motor. Třetímu bodu zadání je věnováno půl strany na začátku kapitoly 5 a příloha (15 stran). Pozitivně hodnotím zejména provedená měření na jednofázovém asynchronním motorku se stíněným pólem, uvedené v příloze od str. 35. Autor změřil motor jak při napájení ze sítě, tak z měniče a dosažené výsledky krátce rozebral v závěru. V této části mám připomínky ke schématu zapojení na str. 38, kde nejsou označeny uzly a měřené veličiny. V grafech naměřených hodnot jsou nevhodně uvedeny funkce v názvech grafů vzhledem k zobrazeným charakteristikám, např. v grafu nadepsaném M=f(I) je ve skutečnosti charakteristika I=f(M).

Splnění požadavků zadání F 5/20
Odborná úroveň práce F 23/50
Formální zpracování práce E 5/10