BUŠ, O. Přímý frekvenční číslicový syntezátor s externí synchronizací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Kasal, Miroslav

Student prostudoval a pochopil podstatu problému. Rozebral požadavky na přímý číslicový syntezátor a navrhl odpovídající obvodové řešení. Navržené obvody realizoval a změřil jejich parametry. Dodatečně akceptoval možnost přepínání čtyř předvolených frekvencí. Vytvořil program pro ovládání syntezátoru a komunikaci s PC pomocí USB. Student se zadanému úkolu věnoval systematicky a prokázal velmi dobrou orientaci v zadané problematice, stejně jako individuální aktivitu při shánění speciálních součástek. Zadání projektu bylo vynikajícím způsobem splněno.

98

Viščor, Ivo

Předložená diplomová práce se zabývá návrhem a kompletní realizací frekvenčního syntezátoru s obvodem přímé číslicové syntézy (DDS). V úvodní části (kapitola 1, 2) diplomant stručně a přehledně popisuje základní principy přímé číslicové syntézy a její signálové vlastnosti. V realizační části (kapitola 3, 4) je popsán obvodový návrh a realizace syntezátoru. Popis postupuje od blokového schématu přes výběr obvodu přímé číslicové syntézy a návrh jednotlivých dílčích obvodů až po programové vybavení mikrokontroléru a počítače PC. Závěrečná část (kapitola 5) je věnována měření parametrů realizovaného syntezátoru. Samotný návrh zapojení syntezátoru je v práci výborně popsán, každé zvolené řešení je dobře zdůvodněno. Diplomant použil pro návrh moderní součástky. Práci se nedá mnoho vytknout. Jednou z mála připomínek je četné přejímání převážně z jednoho zdroje ([6]) v úvodní části práce. Použité obrázky a vztahy jsou však dobře zpracovány a je vždy odkazováno na původní zdroj. Z formálního hlediska je možné vytknout pouze popis kmitočtové osy v MSPS (Obr. 2.5) a útlum v dBm (Obr. 3.10). Uvedené nepřesnosti jsou však obsaženy i v literatuře, z které byly převzaty. Grafické, formální a jazykové zpracování práce je na vysoké úrovni. Členění kapitol je logické a přehledné. Diplomantovi se podařilo vytvořit kvalitní, plně funkční vzorek syntezátoru. Návrh je v diplomové práci precizně popsán. Kvalitu zpracování zadání ilustrují četná, dobře zdokumentovaná měření doplněná interpretací naměřených parametrů v poslední kapitole. Celkově považuji práci za velice zdařilou.

98

eVSKP id 52314