BUREŠ, D. Ponava - sportovně komerční areál - zimní stadion [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.

Marek, Jiří

Student David Bureš řeší ve své práci návrat hokejové arény brněnského klubu na místa její bývalé slávy, na Ponavu. Jeho projekt řeší provoz hokejového klubu do všech detailů. David Bureš projektem doslova žil, stejně tak jako nakonec úspěšnou sezonou brněnské Komety, které je zapáleným fanouškem. Neváhal řešit a konzultovat své návrhy, zejména zázemí stadionu, s členy realizačního týmu zmiňovaného klubu. Celý projekt arény je pomyslnou třešničkou na dortu, neboť zadání tohoto úkolu s sebou neslo nutnost řešit vazbu na organizmus města a zejména bezprostředního okolí, které vymezují hlavní dopravní tepny. V současnosti patří toto území z velké části do kategorie brownfields, které bylo v posledních dvaceti letech, dovolím si tvrdit , zastavováno zcela nekoncepčně a jen pro uspokojení partikulárních zájmů jednotlivých investorů. Město, které chce být na evropské úrovni ve všech oblastech městského života, tedy i té sportovní, by mělo mít jasnou koncepci, navazovat na své tradice a ctít kontinuitu. Řešení, které společně přinášejí pro toto území diplomanti David Bureš a Luděk Černý, je myslím dobrým podnětem k zamyšlení budoucím reprezentacím města. Sportoviště vyplňující tuto zónu, městský park a návaznost na možné pěší a cyklistické trasy propojující přes toto současné území nikoho okolní městské části, je myslím důstojnou a logickou náplní tohoto kusu města Brna. Otázky a náměty k obhajobě: Nemám žádné doplňující otázky k obhajobě

Přístup studenta ke zpracování A velmi zodpovědný, příkladný
100

Mrva, Kamil

Diplomová práce studenta Davida Bureše je zpracována velmi pečlivě

Urbanistické řešení A Diplomová práce řeší areál Za Lužánkami. Urbanistické řešení shrnuje analýzu, současnost a možnosti vybudování sportovního a volnočasového centra, je navrženo společně se studentem Bc. Luďkem Černým. Je navržena platforma pro pěší nad úrovní dopravy. Práce je doplněna o návrh fází výstavby do roku 2040. Urbanistické řešení vhodně doplňuje územní plán města Brna.
Architektonické řešení A Student předkládá architektonický návrh nové hokejové haly. Koncept práce vychází z tradičního objektu pro Brno - kruhová stavba se promítá do vnitřního členění a také provozu dané haly. Fasáda je vkusně sestavena z titanzinkových perforovaných kazet. Dispozice je dopodrobna prezentována na výkresech, zde nejsou znázorněny užitné plochy.
Provozní řešení A Práce řeší podrobně provozní a funkční schémata. Je navržena zvlášť přístupová komunikace do haly pro diváky, vip diváky, hráče, novináře a automobily se samostatným parkováním. V podzemí jsou navrženy samostatně úrovně obchodních pasáží, servisních prostor a hráčského zázemí.
Technicko konstrukční řešení A Konstrukční řešení je navrženo ze dvou různých modulových systémů železobetonových konstrukcí. Zvlášť je řešena vodorovná platforma daného projektu. Zajímavě je řešena nosná konstrukce obvodového pláště v kombinaci s lanovou konstrukcí zastřešení. Diskutabilní se může zdát přechod nosné svislé konstrukce pláště a vodorovné železobetonové konstrukce z pozice založení stavby.
Formální úroveň A Práce je předložena jako velmi přehledná, dokládá myšlenkový postup studenta. Grafická úroveň je velmi dobrá. Prezentace je přesvědčivá
95

eVSKP id 31389