JÍLEK, R. Model překladače [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Štohl, Radek

Během zpracování diplomové práce student prokázal teoretické i praktické znalosti. Řešení práce věnoval gradující úsilí s termínem odevzdání práce. Prokázal schopnost samostatné práce jak při práci s literaturou, tak při návrhu a realizaci řídicího algoritmu, včetně vizualizace, portálového překladače. Konzultací využíval nerovnoměrně, četnost rostla s koncem termínu odevzdání práce. Průběh práce na projektu se odrazil na úrovni sepsání technické zprávy. Z hlediska vedoucího nemám k práci studenta další připomínky.

88

Fiedler, Petr

Zadání diplomové práce je středně náročné a těžiště práce leží v realizační části zadání. V úvodu práce je proveden stručný rozbor zadání. Následuje kapitola, ve které autor představuje použité komponenty. Před touto kapitolou bych očekával stručný rozbor toho, jaké komponenty elektrovýzbroje budou nutné, neboť takovouto rozvahu ve skutečnosti autor musel provést. Jinými slovy blokové schéma, například takové, které je v práci až na straně 29, bych očekával již někde v úvodu práce, stejně jako stručné zdůvodnění volby jednotlivých komponent (pokud komponenty nebyly určeny přímo zadavatelem). Představení jednotlivých komponent v kapitole 2 je přiměřeně podrobné. Pro vytvoření programového vybavení byl využit SW RSLogix 5000 a pro vytvoření vizualizace program FactoryTalk View Studio. Student se pro realizaci své práce musel seznámit s problematikou tvorby PLC aplikací i problematikou tvorby vizualizací. Autor pro tvorbu řídicího softwaru využil žebříčkový diagram (ladder diagram). Následně v práci činnost řídicího SW dokumentuje na obrázku 24 vývojovým diagramem, ze kterého se zdá, že pro tvorbu takovéto aplikace by z hlediska IEC61131-3 byl vhodnější jazyk Sequential Function Chart (SFC). Každopádně práci hodnotím jako velmi zdařilou, textová část má vhodnou grafickou úpravu, obsahuje dostatečné množství kvalitních obrázků a naprosté minimum překlepů, což rovněž svědčí o poctivém přístupu autora k řešení práce.

90

eVSKP id 54589