PLUSKAL, V. Koncepční řešení pohonů výtahů pro dopravu osob [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Škopán, Miroslav

Předložená práce se zabývá problematikou způsobů řešení pohonů výtahů pro dopravu osob. Dle zadání má částečně rešeršní charakter. Práce je logicky a přehledně členěna a autor v ní vystihl základní konstrukční varianty. Na problematiku výtahů je dostupné pouze omezené množství odborné literatury a to pravděpodobně vedlo autora k tomu, že jako zdroje čerpal převážně ze starší publikace JANOVSKÝ L. - DOLEŽAL,J: Výtahy a eskalátory. Kromě toho využíval i poznatků, které uvádějí přední světoví výrobci na internetu. V práci se dále p. Pluskal nevyhnul několika nepřesnostem a chybám. Zejména lze mít k předložené práci tyto připomínky: - s ohledem na rozsah jednotlivých kapitolje neúměrně rozsáhlá (zejména z grafického hlediska) kapitola věnovaná lanovým systémům pro trakční pohon, - v kap. 2.1.3 je popisovaná zastaralá konstrukce (oběžný výtah), která v současnosti nevyhovuje bezpečnostním předpisům a žádný výrobce ji nevyrábí. Na tuto skutečnost autor neupozornil. Předložená práce má i přes výše uvedené výhrady celkově průměrnou úroveň a je v souladu se zadáním. Viktor Pluskal ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či dalšího studia. Otázky: 1. Na jakém principu pracují zachycovače výtahu a jaký směr pohybu klece musí zastavit 2. Jak se stanovuje velikost protizávaží u výtahů

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Pokorný, Přemysl

Bakalářská práce se zabývá rešeršní studií druhů pohonů výtahů pro dopravu osob. Práce je logicky a přehledně členěna. Práce postihuje základní konstrukční řešení pohonů. přesto se autor nevyhnul několika pochybením. Zejména lze mít k práci tyto připomínky: - drobné přepisy a překlepy - občas nesprávná technická terminologie - nejzávažnějším pochybením je nekritické přebírání informací z reklamních materiálů, které vyústilo ve značně tendenční závěr, nedůstojný pro závěrečnou práci bakalářského studia Přes uvedené nedostatky má práce přijatelnou úroveň a je v souladu se zadáním.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry E

eVSKP id 28851