Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 9/10
97

Burda, Karel

Cílem práce bylo navrhnout bezdrátovou senzorovou síť pro sběr dat z vesnické čističky vod. Toto zadání nebylo ani zdaleka splněno. Autor práce prakticky pouze popsal rádiové technologie použitelné pro daný účel, provedl jejich porovnání a na tomto základě jako nejvhodnější doporučil technologii ZigBee. Jako řešení práce deklaruje mapu dané obce rozdělenou do 11 oblastí, kde bez jakéhokoliv zdůvodnění do některých objektů zakreslil ZigBee zařízení, která propojil do stromové struktury (i když na s. 41 tvrdí, že se jedná o síť typu "mesh"). Zřejmě, aby svému "dílu" dodal zdání odbornosti, tak do mapy ještě zakreslil několik Wi-Fi zařízení. Navržené "propojení" zvládne absolvent základní školy pokud mu sdělíme, že zařízení je zapotřebí zakreslovat do budov vzdálených nanejvýše 75 metrů a že je nutné je zřetězit až k dispečinku. Avšak ani tuto triviální úlohu autor nezvládl. ZigBee zařízení oblasti "U Jana" a "Údolní 1" jsou nesmyslně navzájem propojena technologií Wi-Fi a tyto dvě oblasti nakonec nejsou napojeny do sítě (chybí propoj oblastí "Údolní 1" - "Nemocnice"). Z hlediska odborné úrovně vytýkám autorovi skutečnost, že po analýze rádiových technologií nezformuloval zadání pro konkrétní obec (umístění jednotlivých čidel, omezení apod.). Potom by mohl posoudit jednotlivé varianty z hlediska např. nákladů, přenosové kapacity apod. Velmi závažnou výhradu mám k plagiátorství autora. Student řadu obrázků převzal bez uvedení zdroje a některé pasáže (např. s. 20-23) zpracoval technikou "zkopíruj a vlož". Původní prameny s vyznačením okopírovaných pasáží pro tento případ přikládám. Výsledkem práce je impresionisticky pomalovaný územní plán obce Petřkovice. Značení a popis je ledabylé, od ruky. Nikde nejsou uvedena východiska a principy návrhu. Autor nic nezdůvodňuje a čtenář má zřejmě autorovi slepě věřit, že toto je optimální návrh bezdrátové senzorové sítě pro obec Petřkovice. Z formálního hlediska je práce na podprůměrné úrovni. Obsahuje velké množství překlepů, v důsledku použité techniky "zkopíruj a vlož" se v textu nacházejí věty, které v kontextu nedávají smysl (např. s. 13, 1. věta druhého odstavce), formátování odstavců je nejednotné (např. s. 39), není vysvětlena řada zkratek apod. Vzhledem k plagiátorsví, k nesplnění zadání a k nízké odborné úrovni hodnotím předloženou práci 29 body, tj. Nevyhovující.

Splnění požadavků zadání F 5/20
Odborná úroveň práce F 10/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse F 8/20