GAJDZICA, L. Analýza možnosti užití III. a IV. generace jaderných reaktorů v ČR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.

Matal, Oldřich

Diplomant využíval pravidelně možností konzultací. Ne všechna doporučení zřejmě pochopil. Odrazilo se to v samotné diplomové práci, kde málo uspokojivě, mlhavě a bez hlubšího zdůvodnění splnil 2. cíl zadání. Na druhé straně formou kompilace píše o provedení a výhodách či nevýhodách jaderných elektráren 3. a 4. generace a tím do jisté míry plní i 1. cíl diplomové práce. V 9. kapitole je uveden vlastní pohled autora na možnosti nových bloků v ČR.

Splnění požadavků a cílů zadání E
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod E
Vlastní přínos a originalita E
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii E
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Práce s literaturou včetně citací D
Samostatnost studenta při zpracování tématu E

Kopřiva, Radek

Autor diplomové práce úspěšně identifikoval hlavní kritéria, která je nutno zvažovat při uvažování o výstavbě jaderné elektrárny nejen v České republice. Tj. kritéria týkající se především vlivu na celou společnost, jakými jsou zajištění dostatečné úrovně jaderné bezpečnosti, zapojení českého průmyslu, nutnost zajištění spolehlivé dodávky elektřiny a v neposlední řadě veřejné mínění. Z hlediska pohledu investora pak neopomněl investiční a provozní náklady a s nimi související požadavek na vysokou disponibilitu a často opomíjené dostatečné provozní zkušenosti s danou technologií. Závěr pak korektně postrádá rozhodnutí o výběru konkrétního projektu, které nebylo možné vzhledem k nedostatku veřejně dostupných informací i zkušeností s výstavbou jaderných elektráren III. generace učinit. Práce však dává solidní základ pro studii proveditelnosti, která by na tuto práci navázala. Z hlediska jaderných elektráren IV. generace je uvedeno dostatečné množství informací o jejich charakteristikách a též určeno jejich doporučené využití. V době, kdy budou k dispozici, bude výběr učiněn na základě vývoje společnosti, průmyslu a implementace nových technologií v dopravě. Kladně též hodnotím logickou strukturu práce postupující od obecných informací ke konkrétním a následně též jejich vyhodnocení.

Kopřiva, Radek

eVSKP id 28880