BRICHTA, T. Binokulární vidění [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.

Fedra, Petr

Diplomant v práci popsal a porovnal různé stereoskopické zobrazovací metody. Teoreticky rozebral parametry ovlivňující prostorový vjem: vzdálenost kamer při snímání, programové zpracování a vzdálenost diváka při projekci od plátna. Na základě tohoto rozboru navrhl několik scén k ověření a hodnocení prostorového vjemu ve skupině diváků. Při promítání se zaměřil na projekci s využitím lineálních polarizačních filtrů. Hlavní úspěšnou realizační část práce spatřuji v sestavení mobilní promítací aparatury včetně výkresové dokumentace. První scéna závěrečného hodnocení prostorového vjemu ve skupině diváků vykazuje velmi rozporuplné výsledky, pravděpodobně způsobené nevhodně formulovanou otázkou. Naopak výsledky hodnocení páté dynamické scény „za volantem“ jsou velmi zajímavé. Celkově hodnotím práci stupněm B/80 bodů.

80

Jehlička, Karel

Diplomant Bc. Tomáš Brichta pracoval na úkole vytvořit přehled a rozborem výhod a nevýhod jednotlivých možností vytvoření prostorového vjemu pro diváka a po uvážení vlastností prostudovaných metod vybral postup vhodný pro demonstraci a různorodé hodnocení efektu. V předložené práci splnil všechny požadavky a to i z potřebou vypořádat se s konstrukčními úkoly, realizovat pomocné prvky a realizovat experimenty (předvedení skupině pozorovatelů). Práci bohatě doplnil vyobrazeními a schématy a také shrnutím efektu hodnocením pozorovatelů demonstrací. Diplomant prokázal soustavně se zabývat problematikou, schopnost prostudovat možnou literaturu a odkazy. Odborně se nedopouštěl závažných chyb nebo odchylek od obecného pohledu na problematiku. Práce však nepřináší převratná řešení. Diplomant komentuje a hodnotí v podstatě správně všechny diskutované procesy. Závěrečná práce je po formální stránce přehledná. V několika případech s neobratným popisem (češtinou), (viz otázky) poněkud zdržuje pochopení. Obsahuje všechny požadované části a obsah i anotaci. Vyobrazení jsou graficky správná a popsaná i se seznamem jednotlivých obrázků a grafů pro hodnocení.

72

eVSKP id 51831