ROLKO, M. Aplikace zpracování digitálních signálů využívající systém zbytkových tříd [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Younes, Dina

Bakalářská práce se zabývá návrhem aplikace DSP, která využívá vlastností systému zbytkových tříd (RNS). V teoretickém úvodu práce student popisuje několik typů binárních sčítaček a jejich alternativy v podobě sčítaček RNS. V praktické části student navrhuje aplikaci pro digitální zpracovaní obrazu využívající dva filtry, které implementoval do obvodu FPGA Spartan-3. Cíl práce byl splněn. Bylo provedeno srovnání mezi binárním systémem a systémem zbytkových tříd v návaznosti na srovnání různých typů sčítaček v teoretickém úvodu. Dále byla zhodnocena a porovnána spotřebovaná plocha na čipu FPGA a zpoždění signálu vlivem průchodu obvodem v aplikaci DSP. Navržené sčítačky a aplikace DSP byly popsány s použitím jazyka VHDL. Soubory zdrojových kódů jsou funkční. Aplikace DSP však mohla být lépe optimalizována s ohledem na využití výhod, které vycházejí z vlastností RNS. Formální provedení práce obsahuje nedostatky v podobě pravopisných chyb a formátování seznamu literatury. Student také mohl během řešení práce více využívat odbornou literaturu. Docházka na konzultace byla pravidelná a student přicházel připraven. Na základě výše uvedených faktů hodnotím práci jako velmi dobrou klasifikačním stupněm B.

Splnění zadání A 48/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Formální zpracování práce C 14/20
Využití literatury D 6/10
86

Bohrn, Marek

Student zpracoval bakalářskou práci zabývající se digitálním zpracováním obrazu s využitím algoritmů implementovaných v systému zbytkových tříd. Zadání bylo splněno. V rámci projektu byl navržen a realizován jednoduchý procesor pro zpracování obrazu, obsahující dva obrazové filtry. Odborná úroveň je dobrá, ale zvolená terminologie v mnoha případech není jednotná a vhodná. Výsledky byly stručně, ale dostatečně porovnány a zhodnoceny. Po formální stránce je práce na nižší úrovni. V práci se vyskytuje veliká řada překlepů a gramatických chyb, dokonce i v názvu kapitoly (kapitola 1.4). Velmi kladně hodnotím, že práce je psaná v anglickém jazyce. Celkově hodnotím práci stupněm B - velmi dobře a doporučuji k obhajobě.

Odborná úroveň práce C 39/50
Formální zpracování práce C 7/10
Interpretace výsledků a jejich diskuse A 18/20