KLIMEŠ, L. Řešení diferenciálních rovnic metodou Laplaceovy transformace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.

Čermák, Jan

Autor prokázal schopnost nastudovat téma, které je sice klasické, avšak překračuje rámec obvyklých či požadovaných znalostí studenta oboru Matematické inženýrství. Při zpracování tohoto tématu postupoval zcela samostatně a iniciativně, řada partií byla do textu zařazena na jeho návrh. K předložené práci nemám jako školitel žádnou připomínku a považuji ji za kvalitní text jak po stránce odborné, tak i po stránce formální. Lze předpokládat, že může být vítanou pomůckou studentům nejen oboru Matematické inženýrství, ale i dalších oborů, neboť problematika Laplaceovy transformace je účinným nástrojem řešení řady inženýrských problémů.

Tomášek, Petr

Autor v práci uvádí stručný přehled teorie Laplaceovy transformace, kterou dále aplikuje při řešení lineárních obyčejných diferenciálních rovnic a ilustruje její použití v teorii řízení. Práce je doplněna stručným přehledem, jak lze využít software Maple při práci s Laplaceovou transformací. V tomto prostředí jsou pak ověřeny i některé výsledky příkladů řešených v kapitole 3. Na závěr je zmíněna diskrétní analogie Laplaceovy transformace - Z transformace. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují, rovněž psaný projev autora je kultivovaný až na několik, především gramatických chyb, např. 4^5: transformaci (místo transformace), 6_6: nulové (místo nulová), 12_16: f(t)=L^{-1}{F(s)}. (místo L^{-1}{f(t)}=F(s).).

eVSKP id 12066