PITRA, M. Adaptivní regulátory s principy umělé inteligence v prostředí MATLAB - B&R [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Zadání diplomové práce Bc. Pitry bylo po odborné i časové stránce poměrně náročné. Diplomant prokázal při práci na diplomovém projektu svou výbornou úroveň odborných znalostí. S prací na projektu začal včas. Velmi rychle se seznámil s problematikou použití adaptivních regulátorů při řízení procesů a soustředil se na hledání vhodných variant řešení. Práci věnoval značný čas a pracoval s velmi dobrou účinností. Lze ocenit jeho značnou svědomitost a píli při práci na projektu. Pracoval do značné míry samostatně a konzultace se týkaly jen koncepčních otázek. Lze ocenit i jeho účast v soutěži Student EEICT 2008 v tématu, které se týkalo diplomové práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Využití literatury | A | 9/10 | |
Splnění zadání | A | 49/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 |
Problematika adaptivního řízení a regulace je poměrně obsáhlá. Práce se zaměřuje na adaptivní regulátory s on-line identifikací a výpočtem parametrů regulátoru ze získaného modelu v každém kroku výpočetního algoritmu. Dále pak je zde porovnání těchto adaptivních regulátorů s pevně nastaveným PSD regulátorem. Práce je rozdělena na dva velké celky, první se zabývá identifikací, druhý regulací. Práce má logické členění a dobrou strukturu. Výsledky jsou získány simulací v Matlabu a dále pak simulací na reálných soustavách. Lze ocenit velmi pěkně udělané simulační nástroje v Matlabu určené k porovnání jednotlivých identifikačních metod a pro simulaci přechodných dějů za použití různých druhů regulátorů. Zadání bylo splněno a přiložené CD obsahuje všechny algoritmy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 48/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 12130