PETERKA, J. Kolové nakladače nosnosti 700 až 2500 kg - kritická přehledová studie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Kašpárek, Jaroslav

Student se zabývá ve své práci rešeršním rozborem v oblasti kolových nakladačů o nosnosti 700 až 2500 kg. Bakalářská práce pana Peterky splnila požadavky a cíle zadání, rozsah rešerše a postup hodnocení kolových nakladačů je kritický a jsou zde hodnoceny studentem čtyři zvolená kritéria. Ostatní dostupné technické parametry jsou přehledně uvedeny v příloze práce. Z hlediska formálnosti a logického uspořádání je práce na dobré úrovni. Za vady na logice a formálnosti lze považovat pouze nešťastně provedené odkazy v dílčích závěrech ke značeným grafům. Po stránce grafického zpracování není žádné připomínky. Autor se v textu vyjadřuje vcelku technicky, ale dopustil se i několika chyb, např. označení hydrogenerátor u přímočarého hydromotoru (str. 11) a netechnické vyjádření na str. 10 o balastu nakladače. Student se důkladně odvolává na citace zdrojů. Schopnost interpretovat své výsledky v práci jsou u studenta na slušné úrovni. Po formální stránce je práce hodnotná. Student prokázal zájem o problematiku v této oblasti stavebních strojů. Doporučuji tuto práci k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Škopán, Miroslav

Předložená práce se zabývá problematikou kolových nakladačů nosnosti 500 až 2.500 kg. .Dle zadání má charakter kritické přehledové studie. Práce je logicky a přehledně členěna ale autor se v ní zaměřil převážně na užitné vlastnosti strojů, nikoliv na jejich konstrukční podstatu. Té věnuje pozornost pouze okrajově v úvodní části práce. Při hodnocení jsou použita pouze čtyři základní kritéria navržená autorem práce. Tato kritéria se v praxi pro obdobné účely běžně využívají. Použitá kritéria jsou poté odděleně aplikována na čtyři skupiny nakladačů dle velikosti nosnosti. Hodnotícími kritérii je analyzován značný počet nakladačů (více než 100). Hlavní zdroj poznatků byly tedy informace hlavních světových výrobců, které byly dostupné na internetu. Závěry, které autor činí v jednotlivých kategoriích je nutno brát s rezervou, neboť jsou postaveny pouze na vyhodnocení neověřených údajů prezentovaných výrobci. I přesto však je nutno ocenit značný rozsah zpracovaných údajů. V práci se však p. Peterka nevyhnul řadě drobných, ale i závažnějších chyb jak formálního, tak i věcného charakteru: - v práci jsou občas překlepy, - na konci kapitoly 1.1 je chybně uvedeno, že pohon smykem řízených nakladačů se přenáší kardanem, - všechny odkazy na grafy - značené jako obr. 6 až 37 jsou o jedno číslo posunuté, - není jasné podle čeho autor stanovoval svoje optimální kritéria - horní a dolní mez, - je chybně používáno slovo optimální, neboť není uvedeno v žádném případě kriterium optimalizace, - v hodnotícím kritériu H2 a H4 nepovažuji za rozumné omezovat horní hranici. Čím toto kriterium dosahuje vyšší hodnoty, tím by mohl být považován stroj za lepší. Předložená práce má i přes výše uvedené četné výhrady celkově průměrnou úroveň a je v souladu se zadáním. Jaroslav Peterka ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či dalšího studia v návazném magisterském studijním programu.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D

eVSKP id 49023