HALM, M. Technický výpočet záření soustav lineárních antén [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Pokorný, Michal

Student se ve své práci zabýval analytickým výpočtem směrových charakteristik a vstupní impedance soustavy dipólů. Poznatky shrnuté v teoretickém rozboru použil při tvorbě programu v prostředí MATLAB. Funkčnost programu ověřil porovnáním s výstupy programu SuperNEC a zjištěné odchylky odborně interpretoval. Student pracoval samostatně a prakticky nevyužíval konzultací. Jak po formální tak i obsahové stránce je práce na velmi vysoké úrovni.

Splnění zadání A 50/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Formální zpracování práce A 20/20
Využití literatury A 10/10
98

Puskely, Jan

Bakalářská práce je zaměřena na analýzu impedančních a vyzařovacích vlastnosti lineárních anténních soustav. V teoretickém úvodu jsou popsány pouze základní vyzařovací vlastnosti antén. Postrádám v práci popis zejména impedančních vlastnosti, jimiž se práce zabývá. V další fázi popisuje metodiku řešení vyzařovacích a impedančních vlastností n-prvkové anténní soustavy. Shledávám zcela zbytečným věnovat celou kapitolu pouze ukázce výpočtu vlastností antény. Na závěr práce je popsán vytvořený program demonstrující vypočtené vlastnosti antén a je provedena konfrontace dosažených výsledků s komerčním softwarem. V programu postrádám možnost uložení respektive načtení výsledků do vhodného souboru. Zadání práce považuji za splněné. Rozsah práce je odpovídající a zpracování je na dobré odborné úrovni. Po formální stránce mám k práci pár výhrad. Členění kapitol je nevhodné, příklad výpočtu tvoří hlavní kapitolu, a některé obrázky použité v práci mají špatnou kvalitu.

Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 45/50
Formální zpracování práce C 7/10