KENYERES, M. Analýza a zefektivnění distribuovaných systémů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2018.

Škorpil, Vladislav

Posudek vedoucího na dizertační práci Ing. Martina Kenyerese Pan Ing. Martin Kenyeres započal doktorské studium v roce 2014 a odevzdal tedy svou dizertační práci po 4 letech studia v předepsaném termínu bez prodlužování. Zaměřil se na problematiku analýzy a zefektivnění distribuovaných systémů. Dizertační práci zpracovával od prvního dne Ph.D. studia zodpovědně a průběžně. Doplnil si své teoretické znalosti studiem vybraných předmětů a nepřerušil svůj vztah s TU Vídeň, se kterou již během magisterského studia spolupracoval v oblasti distribuovaných systémů a získal tam kladný vztah k této náročné problematice. Na TU Vídeň absolvoval také svůj zahraniční pobyt v rámci programu Erasmus. Práce je zpracována přehledně a kvalitně. Obsahuje všechny části, které jsou pro dizertační práci předepsány. Autor si vytýčil 9 hlavních cílů práce, které všechny postupně a beze zbytku splnil. Teoretická část neplýtvá nadbytečnostmi a stručně a jasně definuje distribuované systémy v kontextu současných poznatků a světového vývoje. Rozsáhlá a správně dimenzovaná je kapitola věnovaná multisenzorové datové fúzi. Zde autor uvádí a rozebírá více než třicet matematických vztahů a práce je tak dostatečně podpořena matematickým aparátem, což je dokázáno i v další kapitole. Ta se poněkud nešťastně jmenuje Výstupy studentské práce, protože i když doktorand je student, přece jen očekáváme a v této práci i nacházíme profesionálnější kvalitu, než je u studenta jako takového běžné. Výsledky jsou zde mezi sebou porovnávány pomocí řady tabulek a přehledných grafů. Za výtečnou považuji závěrečnou kapitolu, ve které je vše stručně shrnuto a ohodnoceno. Připomínky nemám ani k práci s literaturou s odkazy a citací. Počet využité literatury je nadprůměrný a obsahuje 107 titulů. Otázkou trochu je, jak výrazně autor se všemi těmito tituly pracoval. Zcela nadprůměrně pan Ing. Kenyeres vyniká ve vědecko-výzkumné činnosti a to zejména v časopiseckých publikacích i v aktivní účasti na konferencích. Je autorem 28 publikací, z toho 7 vytvořil ještě před započetím doktorského studia, což svědčí o tom, že se na vědeckou dráhu připravoval již při magisterském studiu a jeho volba Ph.D. studia nebyla náhodná. Čtyři články jsou v časopisech s impakt faktorem, většina dalších je registrována ve Scopus nebo Web of Science. Celkový počet bodů za VaV činnost činí úctyhodných 405,78, což je skoro 7x více než požadovaných 60. Pan Kenyeres nezanedbával ani pedagogickou činnost. Působil v laboratorních cvičeních předmětů BPTS, BVKS a MSTS, pro posledně jmenovaný navrhl a realizoval 3 zcela nové laboratorní úlohy. Počítačová cvičení MSTS měl na starosti jako jediný, připravil jejich obsah a vytvořil Příručku matematických nástrojů na popis sítí včetně rozšířené verze pro učitele. Vedl také dvě bakalářské práce. Pan Ing. Kenyeres vyniká především v úspěšné publikační činnosti a předkládanou dizertační práci jednoznačně doporučuji k obhajobě. Doc. Ing. Vladislav Škorpil, CSc. V Brně dne 17.11.2018 školitel

Sýkora, Jiří

viz příloha pdf

Klučik,, Stanislav