MARUNIAKOVÁ, Z. 3D rekonstrukce objektů pomocí metod analýzy obrazu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.

Martišek, Dalibor

Téma bylo velmi náročné, a to jak po teoretické stránce, tak z hlediska softwarového zpracování. Proto studentka postup práce velmi často konzultovala, především ovšem teoretickou část. Zadání práce bylo splněno, k práci lze mít ovšem připomínky. Práce je psána slovensky, takže jazykovou úroveň si netroufám hodnotit, nicméně většina obrázků v teoretické části byla převzata z doporučených zdrojů (proto grafická úprava C) a značení obrázků mnohdy neodpovídá značení použitému v textu. V textu lze najít některé další chyby, které ztěžují pochopení. Softwarové řešení je funkční, nicméně zpracované procedury nelze spustit bez instalace prostředí Python a některých dalších knihoven.

Štarha, Pavel

Diplomová práce se zabývá 3D rekonstrukci povrchu sledovaného objektu za pomocí snímků pořízených konvenčním mikroskopem a metod zpracování obrazové informace. V současné době je 3D modelování a rekonstrukce objektů rychle se rozvíjejícím oborem. Metoda popsaná v předložené práci je jednou s možností jak získat reliéf povrchu objektu za použití relativně finančně nenáročného zařízení. Práce obsahuje celkem pět kapitol, kde první dvě obsahují matematický základ, třetí se zabývá problematikou projektivního zobrazení a čtvrtá kapitola vlastní trojrozměrnou rekonstrukcí povrchu sledovaného objektu. Pátá kapitola popisuje softwarové řešení a prezentuje dosažené výsledky. Celkové uspořádání práce je přehledné a logicky uspořádané. Grafická a stylistická úprava je však na nízké úrovni. Doprovodné obrázky v teoretické části jsou doslova okopírovány ze zdrojových publikací, kde je použit jiný styl písma a typ fontu a jsou v nedostatečném rozlišením. Dále nejsou v prvních dvou kapitolách vůbec číslovány vztahy a tak se na ně nelze jednoduše odkazovat. V řadě definic jsou formální chyby, které jsou často zavádějící, např.: ve vztahu Definice 1.8 na str. 20 a Definice 1.12 str. 20 chybí absolutní hodnota u Fourierova spektra a nestandardně definováno fázové spektrum, v Definici 1.10 na str. 20 chybí ve vztahu inverzní diskrétní Fourierově transformace druhá mocnina u N, v Definice 3.28 str. 30 jsou záměny znaků a v obrázcích, nepopsána osa x a v Definici 3.37 vztah 3.2 má být uvedeno přes všechny pixely v daném okolí. Cílem diplomové práce bylo popsat metody detekce ostrých částí obrazu, konstrukci zcela zaostřeného obrazu a dále 3D rekonstrukci povrchu sledovaného objektu. Implementace nastudovaných metod se úspěšně zdařila a výsledky práce jsou přehledně prezentovány v páté kapitole. Tímto mohu konstatovat, že cíle práce byly splněny Diplomovou práci doporučuji k obhajobě a celkově práci hodnotím stupněm dobře / C.

Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Grafická, stylistická úprava a pravopis E

eVSKP id 109940