ŠRÁMEK, M. Návrh zdroje elektrické energie pro model letadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Předkládaná práce se zabývá návrhem alternativního zdroje elektrické energie pro modelářské aplikace se spalovacími motory. V práci jsou shrnuty možné konstrukční řešení implementace alternátoru do modelu letadla a dle požadavků je výbrána vhodná koncepce a pomocí simulašního modelování jsou navrženy základní parametry zařízení. Pomocí simulačního modelu je analyzováno i chování výkonové elektroniky. Celkově tvoří návrh zařízení ucelený mechatronický celek, který zasahuje dohlavních oborů mechatroniky. Předkládaná práce je psána v anglickém jazyce, je logicky zpracována s nosmou myšlenkou simulačního návrhu alternátoru. Práce je celkově na dobré úrovni a předpokládá se fyzická realizace navrženého zařízení.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Student se v rámci své práci zabýval návrhem generátoru a elektroniky pro model letadla. Práce je logicky členěna do čtyř částí. V rámci první části student provedl literární rešerši dané problematiky. V druhá části se student pokouší vytvořit zadání pro návrh generátoru a výkonové elektroniky. V třetí části student popisuje návrh samotného generátoru. V poslední, čtvrté části student popisuje návrh elektroniky a její simulaci. Po faktické stránce mám k práci několik výhrad: - V rámci kapitoly schází přehledné zadání pro potřebné parametry generátoru a elektroniky. Student sice určuje, kolik potřebuje servomotor, ale vzhledem k tomu, že zařízení nenapájí pouze servomotory, chybí celkový přehled. - V rámci kapitoly 4.2.3 student návrh konstrukci s 14 permanentními magnety a 7 cívkami. Student nevysvětlil důvod této volby, která ovlivní celý stroj, pouze uvedl že se jednalo o nejvhodnější řešení. Dále student v práci neuvedl, jakým způsobem student navrhl velikost permanentních magnetů. - V příloze A máte simulační schéma, kde za usměrňovač a připojujete na stejnosměrný meziobvod s kondenzátorem transformátor. Toto zapojení nemůže prakticky vůbec fungovat, vzhledem k tomu, že transformátor potřebuje pro činnost střídavé napájení. Přes všechny uvedené výhrady se jedná o velice kvalitní prácí. Velice oceňuji, že student vypracoval svoji práci v anglickém jazyce. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 50437