KOLÁČNÁ, M. Městská knihovna v Přerově [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .

Mikulášek, David

Velmi kvalitní a promyšlená práce. Zejména oceňuji to, že byla studentka ochotna hledat optimální vyvážení náplně knihovny a jejího vnějšího objemu a tím, že využila sál současně jako centrální "veřejný" prostor a veškeré doplňkové aktivity uvolnila pro městský parter v okolí, podařilo se jí zajímavým způsobem zapojit knihovnu do městského života a zachovat jí přiměřeně monumentální měřítko. Rovněž navrácení hmoty kostela a civilní vzhled s použitím oken jsou jednoznačnou kvalitou práce.

Přístup studenta ke zpracování A Studentka pracovala průběžně, reagovala na připomínky vedoucího práce, k řešení problémů přistupovala včas, samostatně, zodpovědně a aktivně.
95

Klein, Pavel

Předložená práce je architektonicky vyzrálá a dokládá schopnost autorky koncepčně řešit architektonické úkoly v urbanistických souvislostech. Pozitivně je nutné hodnotit zahrnutí dostavby objektu na nároží (mimo řešené území) z důvodu komplexního pohledu autorky na řešené území.

Urbanistické řešení A Autorka vhodně umisťuje stavbu knihovny do půdorysné stopy bývalé stavby (kostela, sokolovny atd.) a tím, že ctí urbanisticky prověřenou stopu dosahuje uměřeného měřítka vzniklého náměstí. Stávající proluky přilehlých městských bloků doplňuje hmotově přijatelnými stavbami, čímž vytváří ucelené pozadí pro solitér knihovny. Nově vytvořené náměstí se otevírá k řece a vytváří tak prostor s potenciálem hodnotného městského prostoru na nábřeží. Ve výkrese situace v měřítku 1:500 chybí podrobnější řešení nově vzniklého prostoru (náměstí) před knihovnou.
Architektonické řešení A Kvalitní architektonický návrh pracuje s jemnou plasticitou fasády při použití kontextuálně tradičních materiálů – omítka, kamenný sokl. Silným motivem je „zavěšení“ kubusu archivu nad převýšený víceúčelový sál se světelnými štěrbinami po obvodu. Snad jedinou slabinou návrhu je na fasádě málo čitelný vstup do knihovny.
Provozní řešení A Provozní řešení knihovny je přehledné, umístění provozů logické v souvislosti s využitím denního osvětlení. Hodnotné je inovativní umístění archivu (bez nároků na přirozené osvětlení) do středu dispozice. Zvoleným řešením bylo docíleno uvolnění dispozice po obvodu budovy s denním osvětlením pro čtenáře. V předložené práci nejsou uvedeny kapacity knihovny (počet čtenářů, zaměstnanců, kapacita víceúčelového sálu). Jediné jednokřídlové dveře z přízemí objektu (víceúčelový sál, čítárna) budou pravděpodobně z hlediska požárního úniku nedostatečné.
Technicko konstrukční řešení A Přiložené detaily jsou přehledné a promyšlené. Sporné se mi jeví oplechování svislé izolace pod venkovní dlažbou.
Formální úroveň A Grafické zpracování projektu je velmi dobré. Přiložené vizualizace jsou na profesionální úrovni, věrohodné a přirozené. Práce mohla obsahovat situaci parteru nebo schémata všech objektů, která usnadní rychlou orientaci v projektu.
95

eVSKP id 51500