Polzer, Aleš

Student sice na konzultace chodil, ale četná doporučení se mu nepodařilo zapracovat. Řada konzultovaných oblastí zadané problematiky se ve finální práci vůbec nevyskytuje.

Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Práce s literaturou včetně citací D

Slaný, Martin

Student se v práci zaměřil na vhodnost aplikace laserových sond v procesu obrábění na hřídelové součásti a téma rozdělil do šesti hlavních kapitol. V první kapitole bylo vhodné úvodem zmínit krátkou historii, které by nastínila základní potřeby výrobních strojírenských podniků, které by se následně odrážely ve vhodnosti využití měřících sond v samotné výrobě. Studen v dalších kapitolách popisuje návrh vlastního experimentu včetně analytického řešení. V kapitole " 6 Ekonomické aspekty" student své poznatky shrnul a vyvodil z nich závěr, že díky použití laserové sondy je vhodnější využití CNC obráběcího centra, než CNC brusky. Z práce samotné ani z přiložené výkresové dokumentace však není zřejmé na základě jakých údajů bylo voleno mezi nákupem CNC brusky nebo CNC obráběcího centra. Pakliže by hřídel měla předepsané drsnosti povrchu odpovídající kvalitativně povrchu vytvořeného na CNC obráběcím centru, pak není důvod nad nákupem CNC brusky vůbec uvažovat. Naopak pokud bude ve výkresové dokumentaci předepsána drsnost povrchu odpovídající přesnému broušení, pak ani laserová sonda není schopna zcela zajistit výsledný povrch odpovídající přesnému broušení. Proto nelze souhlasit v závěru s větou – Instalací laserových sond do soustružnického centra nahradíme koupi drahých CNC brusek, bez kterých bychom jinak požadované výrobní přesnosti nedosáhli. Práci doporučuji k obhajobě a doporučuji hodnocení C – dobře.

eVSKP id 29554