STEJSKAL, L. Konstrukce cestovní nabíječky pro mobilní telefon [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Vondruš, Jiří

Student v rámci diplomové práce navrhl DC/DC měnič pro bateriovou nabíječku mobilních telefonů, kterou také zkonstruoval. Součástí práce je návrh několika variant zvyšujících stejnosměrných měničů, které lze pro nabíječku využít. Navržené měniče byly sestaveny a byly proměřeny jejich parametry. Na základě měření diplomant vybral nejvhodnější měnič a nabíječku zkonstruoval. Výsledné parametry jsou uspokojující a nabíječka splňuje požadované parametry. Formální zpracování diplomové práce kazí četné pravopisné chyby.

Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Využití literatury B 8/10
Formální zpracování práce C 15/20
Splnění zadání A 50/50
93

Cipín, Radoslav

Diplomová práce se zabývá návrhem a konstrukcí malé USB nabíječky mobilních telefonů. Práce je tematicky rozdělena do tří okruhů. V první a druhé kapitole se diplomant zabývá principem funkce různých typů akumulátorů. Ve třetí kapitole se autor zabývá teoretickými rozbory funkcí jednotlivých měničů použitelných jako nabíječka mobilního telefonu. V kapitolách čtyři až osm se autor zabývá návrhem jednotlivých měničů, jejich měřením a porovnáním. Po obsahové stránce bych vytkl následující: • Diplomant provádí porovnání statických (neřízených) měničů s řízeným měničem integrovaným obvodem L6920. Je samozřejmé, že tento bude mít lepší výstupní parametry oproti neřízeným měničům. • Autor pro řízení měničů navrhuje analogové řízení pomocí obvodu 555, což je v době snadné dostupnosti malých mikrokontrolérů neopodstatněné. • V kapitole sedm se autor zabývá průmyslově vyráběnou nabíječkou MW-MC101, kterou v celé diplomové práci dále nijak nediskutuje, tj. nejsou provedena žádná porovnání s ostatními měniči. Z hlediska formálního zpracování lze práci vytknou následující nedostatky: • V diplomové práci je celá řada překlepů. • Autor nedostatečně využívá interpunkce zejména čárek a teček. Je si třeba uvědomit, že i vzorec je součástí věty. • Bylo by vhodné, aby autor pojmenovával jak obrázky, tak tabulky různými názvy. • Autor by si měl uvědomit rozdíly mezi slovy vybýt a vybít obzvláště pokud konstruuje nabíječku. • Bylo by vhodné, aby celá práce byla psána pouze v jedné osobě. Zadání diplomové práce bylo splněno a i přes uvedené nedostatky práci doporučuji k obhajobě.

Formální zpracování práce C 7/10
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20
Odborná úroveň práce C 38/50