ŽÁK, T. Návrh metodiky zpracování a vyhodnocení dlouhodobého měření na FV panelu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Macháček, Jan

a) Splnění zadání Úkolem předkládané bakalářské práce bylo provést analýzu a zhodnocení dlouhodobého měření provozních charakteristik na fotovoltaickém panelu, který je umístěn v solární laboratoři Ústavu elektroenergetiky, FEKT, VUT v Brně a na základě provedené analýzy provést návrh rozšiřujícího vyhodnocení naměřených a vypočítaných dlouhodobých dat. Diplomant tyto zadané úkoly splnil a provedl návrh rozšiřujícího zpracování naměřených a vypočítaných hodnot a jejich grafické zpracování. b) Aktivita během řešení a zpracování práce Diplomant byl během řešení velice aktivní, problematiku hojně konzultoval a pracoval samostatně atd. c) Formální zpracování práce Práce splňuje veškeré formální požadavky na technický text. Práci nelze až na drobnosti ve formátování, stylizaci textu a kvalitě obrázků po formální stránce nic vytknout. d) Využití literatury Diplomant pracoval s literaturou v dostatečné míře. Provedl rešerši literatury jak v papírové podobě, tak elektronických zdrojů včetně z různých vědeckých konferencí.

Splnění zadání A 47/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 9/10
94

Šlezingr, Jan

Předložená balalářská práce je věnována problematice fotovoltaických elektráren. Popisuje fyzikální princip přímého získávání elektrické energie ze slunečního záření a konstrukci fotovoltaických panlů. Dále se věnuje formám státní podpory fotovoltaických elektráren v České Republice. V druhé části je rozebrán vliv teploty na účinnost fotovoltaickcýh panelů a možnosti optimalizace jejich chodu pro dosažení vyšší účinnosti. Dále je navrhována metodika zpracování naměřených údajů z měření prováděného na Ústavu elektroenergetiky Splnění požadavku zadání Úkoly požadované v zadání byly splněny. První část práce obsahuje rozsáhlou rešerši z oblasti fyziky fotovolatického jevu a konstrukce fotovolatických panelů. Dále je prezentován výzkum optimalizace provozu fotovoltaických panelů z hlediska závislosti jejich účinnosti na teplotě. Poslední část, věnovaná vyhodnocení naměřených dat je v porovnání s předchozími až příliš stručná a obecná. Odborná úroveň práce Rešeržované texty jsou do práce přebírány k nezměněné podobě, autor si nedal žádnou práci s jejich vlastní interpretací. Zejména mluvnický styl použitý v prvních kapitolách (1. osoba množného čísla a populárně naučný literární sloh prozrazují, že se autor neobtěžoval předat danému sdělení žádný svůj přínos. Texty jsou poměrně rozsáhlé a mohly by být významně redukovány. Část, kde autor interpretuje záznamy z měření je v tomto ohledu v pořádku, autor vyvozuje závěry, které však nemohly být ověřeny. Interpretace výsledků a jejich diskuze Autor provádí rozsáhlou rešerší, na úkor navržení vlastních nápadů v dané problematice. Studentův vlastní přinos je slabým článkem této práce. S ohledem však na to, že se jedná o bakalářskou práci, lze tuto skutečnost akceptovat. Formální zpracování práce Formální zpracování práce je na dobré úrovni, práci, práce obsahuje všechny formální náležitosti pro bakalářskou práci a je graficky zdařilá Text neobsahuje žádné významné gramatické ani stylistické nedostatky.

Splnění požadavků zadání C 15/20
Odborná úroveň práce B 40/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse E 10/20