MIZERA, L. Konstrukční provedení čerpadel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.

Klas, Roman

Bakalářská práce představuje náhled na hydrodynamická čerpadla s ohledem na jejich konstrukci, hlavní znaky, přednosti a nedostatky. Autor poukazuje na rozmanitost jednotlivých typů dle jejich určení i způsobu využití. Po stručném úvodu s nastíněním principu činnosti zmiňuje kinematické poměry a základní charakteristiky. Rozdělení existujících variant hydrodynamických čerpadel je doplněno obrázky a nákresy s důrazem na funkci a nejdůležitější odlišnosti. Základ práce tvoří podrobné rozpracování hřídelových ucpávek, u kterých je připojen popis, míra využití a vyjmenovány klady a zápory. Zadání práce vyžadovalo studium literatury v oblasti konstrukce a provozu. Zde byl autor odkázán převážně na podklady, které si sám obstaral a z nichž bohatě čerpal. Poznávaná oblast je však velmi široká. Bylo proto nutné zaměřit se pouze na určité komponenty a těmi se zabývat s větší mírou podrobnosti. Autor pracoval svědomitě a bakalářská práce tvoří ucelený náhled na problematiku hydrodynamických čerpadel. Odbornému textu by snad přeci jen příslušel větší důraz na závěry a výsledky získané při studiu a popisu. Po stylistické stránce působí některé formulace těžkopádně a pro čtenáře je obtížné textu porozumět. Také grafické hodnota práce by mohla být vyšší. Při zpracovávání tématu si ale autor počínal velmi odpovědně. Byl iniciativní a ke konzultacím docházel i do podniku, který hydrodynamická čerpadla vyrábí. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Svozil, Jan

Zadané téma bakalářské práce se týká náročného problému konstrukčního provedení čerpadel. Student z této obsáhlé problematiky vybral základní problémy, se kterými nás v průběhu práce seznamuje. Grafické stránka práce vykazuje určité nedostatky. U grafů je v některých případech špatně čitelný nebo úplně nečitelný popisek os. Dále se u grafů objevuje proměnná tloušťka čáry grafu, bez zjevné příčiny nebo vysvětlení. Některé obrázky a grafy jsou celkově špatně čitelné v důsledku své neostrosti. Je zřejmé že grafické stránce práce autor nevěnoval příliš pozornosti. Student prokázal, že je schopen řešit úkoly a zadání práce pokryl v celém rozsahu.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Grafická, stylistická úprava a pravopis E

eVSKP id 16874