STŘIŽÍK, J. Řídící programy pro model dávkovačů tablet [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Zadání bakalářské práce, tak jak je uvedeno, je poměrně obecné a pružné a poskytovalo řešiteli prostor, ve kterém se dá na stejném HW a SW vybavení vytvořit projekt pro „chudšího“ zákazníka, ale také pro náročného „solventního“ zákazníka. Bakalář Jakub Střižík si zvolil zákazníka spíš chudšího a zadání splnil s tím, že jím vytvořený řídicí systém obsahuje standardní, základní funkce. Při vlastním řešení použil bakalář vhodné programovací postupy a jazyky a prokázal přiměřené odborné znalosti. Práci měl časově efektivně rozvrženou, takže se nedostal do časových potíží, a nemusel tedy vyvíjet nadprůměrné úsilí, aby práci v daném rozsahu ve stanoveném termínu zvládl. Konzultace využíval spíše sporadicky, dá se říci, že pracoval samostatně. Musel se při tom vyrovnat s časovým vytížením pracoviště v laboratoři, ve které probíhala cvičení v rámci běžné výuky. Jak už bylo řečeno, zadání bakalářské práce splnil a jeho projevené znalosti i pracovní píle svědčily pro získání titulu bakaláře. Doporučuji klasifikaci velmi dobře – B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 48/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | C | 15/20 | |
Využití literatury | C | 7/10 |
Zadáním bakalářské práce bylo vytvoření řídícího programu v systému SIMATIC pro dávkování tablet z válcových zásobníčků včetně vizualizace pro dva technologické uzly tak, aby byl vytvořen distribuovaný řídící systém. Odevzdaná práce není řešitelsky náročná, jsou v ní obecně popsány programovatelný automat S7-300, komunikace PROFINET, programové vývojové prostředí STEP7 a vizualizační systém WinnCC, Všechny tyto prostředky byly použity standardním způsobem pro vyřešení zadané problematiky. Je vidět, že autor se dobře orientuje v problematice programovatelných automatů a jejich použití. Při popisu reálného výukového modelu autor stanovuje správně potřebné a nezbytné DI/DO, které jsou připojené k PLC. Při popisu algoritmu řízení včetně komunikace se omezil pouze na co nejstručnější popis. Bylo by vhodné tuto část rozvinout. Uváděné vývojové diagramy nejsou úplné – neznají ukončení – takže uživatelský program bude pracovat stále v cyklu. Zadání práce bylo splněno s minimálními nároky na vybavení výukového modelu resp. s dalším doporučením na vylepšení modelu. Z předložené práce vyplývá, že autor vytvořil funkční uživatelský program pro sledování a řízení systému dávkování tablet v různých režimech činnosti pomocí distribuovaného řídícího systému. Celkově hodnotím předloženou práci jako dobrou – C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 18/20 | |
Odborná úroveň práce | D | 34/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 39432