KLEPETKO, D. Optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobníku paliva systému common rail [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Diplomant Bc. David Klepetko se po zvolení své diplomové práce projevoval poměrně nenápadně, a to především v prvních fázích, kdy se spolupráce na diplomových pracích s firmou Bosch Diesel s.r.o. Jihlava teprve rozbíhala. K práci shromažďoval podklady, seznamoval se s řešenou tématikou a postup konzultoval převážně u zadavatele. Postupně jsem však byl překvapen, jakého pokroku a komplexnosti v řešení dané problematiky jeho diplomová práce začala nabírat, a to zvláště v posledním roce řešení. Zásluhu na tom má jak pracovitost a zodpovědný přístup diplomanta, využívání konzultací a s tím spojené velmi dobré vedení ve firmě Bosch Diesel s.r.o. Při procházení výsledků práce jsem přesvědčen, že náplň práce byla splněna dokonce nad rozsah původně zamýšlený v zadání. Diplomovou práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Svída, David

Diplomová práce Bc Davida Klepetka přináší velice dobře zpracovanou práci v oblasti optimalizace vybraných části vysokotlakého zásobníku vstřikovacího zásobníku Common Rail. V práci je zcela jasná formulace řešeného problému se znalostí problémových míst tělesa railu a požadavků, které je potřeba vzít do úvahy při hledání optimalizovaného designu. Celé řešení je pojato poměrně komplexně a jsou v něm jsou v něm patrné značné možnosti plynoucí z práce řešené ve spolupráci s průmyslovou firmou, kterou v tomto případě byla firma Bosch Diesel s.r.o. Jihlava ve spojení s dobrou prací diplomanta. Tomu odpovídá i zvládnutí softwarových prostředků při řešení, kdy diplomant dokázal pracovat nejen v jemu již známému CAD systému Pro/Engineer, ale také v pro něj novém FEM systémech Abacus/CAE a systému FEMFAT-Basic. Výchozí stav designu, navržené varianty, postup řešení i získané výsledky jsou velice dobře popsány, navíc s velmi dobrou úrovní technického vyjadřování. Ve výpočtových modelech je vhodně využito symetrie modelu, řešení pomocí submodelu, srovnání 2D i 3D řešení při modelování napjatosti v oblasti závitů i další přístupy. Se získanými výsledky, výběrem kritérií pro posouxení, dílčími hodnoceními i celkovými závěry lze souhlasit. Závěry jsou zpracovány jako předvýběr perspektivních variant (Design 5, Design 6 a Design 8) pro další posouzení z hlediska požadavků výrobní technologie a finanční aspektů. Oceňuji na tom, že diplomant nezůstal u konstrukčních kritérií a je si vědom i ostatních důležitých aspektů. Z formálního hlediska je práce rovněž na velice dobré úrovni a je možno v ní najít pouze nepodstatné stylistické či pravopisné nedostatky, jako např. spojení "prvek vhodná pro …" místo "prvek vhodný pro" v prostředním odstavci na str. 56. Rovněž bych např. u obr.30 na str.45 uvítal informaci, o jakou konstrukční variantu se jedná (patrně jde o Design 8). Celkově je však potřeba říci, že práce je po formální stránce zpracována přehledně a pečlivě. Diplomová práce byla splněna v celém rozsahu daném zadáním, práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 24048