NEKOVAŘÍK, J. Analogový vstupní prvek pro průmyslovou automatizaci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Bradáč, Zdeněk

Předložená bakalářská práce je zaměřena na návrh a vývoj analogového vstupního prvku pro zadávání analogových statických veličin v systémech průmyslové automatizace. Student navrhnul obvodové schéma, navrhnul desky plošných spojů, které realizoval, osadil, oživil a otestoval jejich funkčnost. Vstupní prvek student vybavil programovým vybavení. Pro nastavování veličin student využil grafický barevná LCD displej. Student splnil zadání bakalářské práce až na téma demonstrace funkčnosti, která v BP chybí. Z formálního hlediska je práce na průměrné úrovni. Práce obsahuje kapitoly ve vhodném pořadí. Bohužel majoritní část bakalářské práce se zabývá výtahem informací z katalogových listů součástek, přičemž vlastní práci a realizaci se student věnuje jen povrchově. Problematika zobrazování na displeji a ani problematika programového vybavení není v práci uvedena. Práce se vůbec nezabývá programovým vybavení ani možnostmi nastavování a užívání zařízení. Dosažené výsledky nejsou v práci taktéž nijak diskutovány vyjma obecného závěru. Citace literárních odkazů jsou v práci uvedeny, avšak nejsou využívány precizně, v některých částech práce úplně chybí. Některé přílohy práce jsou v zoufalém a naprosto nevyhovujícím stavu viz. přílohy 3.1-3.4. Textová část práce se jeví jako chaotická, nedopracovaná a zanedbaná. I přes tyto výhrady práci doporučuji k obhajobě.

Splnění zadání C 38/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) C 14/20
Formální zpracování práce E 11/20
Využití literatury D 6/10
69

Šír, Michal

Odevzdaná bakalářská práce splňuje požadavky zadání a jejím výsledkem je analogový vstupní prvek pro průmyslovou automatizaci. Autor práce detailně popisuje návrh i realizaci celého systému. Bohužel postrádám v práci ukázky okomentovaného zdrojového kódu, který by přiblížil softwarové řešení celé práce. Práce obsahuje dobře napsaný závěr, kde autor zhodnocuje dosažené výsledky a porovnává vytvořené zařízení s praxí. Práci bohužel chybí důkaz o funkčnosti zařízení a řádná fotodokumentace. Po formální stránce je práce zpracována na průměrné až podprůměrné úrovni. Autor nedodržuje úpravu popisu tabulek. Chválím citace jednotlivých obrázků. Obrázky jsou do práce bohužel vloženy nevhodným způsobem. Pokud jde o úpravu práce, jako celku autor zvolil nevhodné zarovnání textu a kazí to celkový dojem z práce. Práce obsahuje seznam literatury, který má neodpovídající úpravu pro bakalářskou práci. Práce má nevhodně upravené přílohy. Především přílohy týkající se osazení součástek. I přes popsané nedostatky doporučuji práci k obhajobě.

Splnění požadavků zadání A 18/20
Odborná úroveň práce C 35/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse E 10/20