HAVRÁNEK, M. Optimalizace nepřímého odporového ohřevu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Lázničková, Ilona

Bakalářská práce odpovídá svým rozsahem zadání a naplňuje všechny jeho body. Formální a grafické zpracování je na dobré úrovni a splňuje požadavky kladené na technický text. Nejprve je v práci prezentována teorie důležitá při řešení, tj. druhy přenosu tepla a nepřímý odporový ohřev a v druhé části práce je popis návrhu kelímkové pece a konkrétní výpočet. Ve výpočtu je volena řada parametrů, proto by bylo lepší, kdyby tabulky shrnující zvolené parametry (uvedené v 6. kapitole) byly pro lepší přehlednost umístěny ve výpočetní části. Vzhledem k tomu, že v číselném výpočtu nejsou uváděny i jednotky, pak je nutné dosazovat hodnoty v základních jednotkách. Např. výsledek vztahu 5.63 je správně, ale hodnoty jsou dosazeny špatně, u rezistivity a povrchového zatížení chybí přepočet na základní jednotky. Bohužel v práci není nikde v textu citována použitá literatura a nejsou jasné zdroje pro použité parametry ve výpočtu. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením velmi dobře.

87

Bok, Jaromír

V bakalářské práci se student zabývá optimalizací nepřímého odporového ohřevu, kdy navrhuje kelímkovou pec na tavení hliníku. Práce je velmi dobře strukturována, jednotlivé kapitoly plně odpovídají bodům zadání. Nejdříve student zmiňuje možné způsoby přenosu tepla, popisuje rozdíly mezi přímým a nepřímým odporovým ohřevem. V další kapitole pak uvádí teoretický výpočet kelímkové pece, načež v poslední kapitole na základě konkrétních požadavků zadavatele navrhuje parametry kelímkové pece. Jako jediný závažný nedostatek práce považuji v textu chybějící odkazy na literaturu. Bakalářská práce nicméně splňuje požadavky kladené na dílo tohoto významu, proto ji doporučuji k ústní obhajobě.

90

eVSKP id 21241