BASTL, J. 3D model z dvojice kamer [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.

Richter, Miloslav

Bakalář pracoval svědomitě, pravidelně konzultoval dosažené výsledky i další postup a problémy, na které narazil. Nastudoval příslušnou literaturu a na základě načerpaných znalostí vytvořil algoritmy pro zpracování obrazu, kterými prokázal zvládnutí dané problematiky. Práci věnoval dostatečné úsilí, na vlastních algoritmech pracoval samostatně. Odevzdaná práce pokrývá celé zadání, které bylo tímto a předloženými programy splněno. Bakalář mohl ovšem v práci více popsat způsob zpracování stereosnímků a také formáty pro ukládání výsledků, včetně realizace ukládání svých výsledků tak, aby bylo možné je dále používat Práce svědčí o bakalářských schopnostech studenta a doporučuji ji k obhajobě. .

Splnění zadání B 44/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 19/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury B 8/10
89

Horák, Karel

Pan Bastl zpracoval bakalářskou práci na téma "3D model z dvojice kamer". Podle zadání bylo úkolem sestavit systém pro získávání a úpravu obrazových dat pro trojrozměrné zobrazování a vnímání. Dokument práce tvoří 31 stran popisujících řešenou problematiku. Některé kapitoly nejsou zcela vhodně zvoleny např. kapitola "Rektifikace" čítající pouze jednu stranu nebo kapitola "Formáty 3D" o dvou stranách popisující tři možné formáty uložení trojrozměrných dat. Obojí mohlo být nenásilně začleněno do okolního textu. Ostatní kapitoly postupně popisují základní modely práce s 3D daty, jejich získávání pomocí aktivní a pasivní triangulace, nutnou problematiku kalibrace kamer a rektifikaci a rekonstrukci scény. Až v poslední kapitole 8 se student dostává k praktickému řešení zadané problematiky a popisuje zde velmi skromně vlastní vytvořené funkce v Matlabu. V závěru pak textově i obrazově uvádí experiment rekonstrukce objektu nafukovací velryby a prezentuje hloubkovou mapu, jež je obecným cílem zadání práce. Z předloženého textu bakalářské práce je patrné, že student problematiku nastudoval, pochopil, implementoval, odzkoušel, ale především a bohužel neprodal důležité výsledky. Ojedinělý experiment a pouze jeden výsledný snímek hloubkové mapy uvedený až v kapitole "Závěr" je toho důkazem, což navíc bohužel znemožňuje hlubší analýzu spolehlivosti a hlavně přesnosti navržených a implementovaných algoritmů. Přes uvedené výtky lze jádro práce považovat za splněné zadání a mezi řádky dokumentu lze vyčíst i zájem o danou problematiku a potažmo bakalářské schopnosti studenta a proto předloženou práci doporučuji k obhajobě před komisí.

Splnění požadavků zadání A 18/20
Odborná úroveň práce A 45/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse D 12/20