KOLLÁR, T. Komunikace obvodu FPGA s počítačem - USB High Speed [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.

Kolouch, Jaromír

Úkolem studenta bylo navrhnout zapojení obvodu pro komunikaci mezi obvodem FPGA a počítačem PC prostřednictvím sběrnice USB v režimu High Speed včetně návrhu desky plošných spojů, a zpracovat rámcový návrh komunikace. Zadání je v podstatě splněno. V teoretické části jsou shrnuty nejdůležitější poznatky o sběrnici a o mikrořadiči CY7C68013A s implementovaným standardem USB High Speed, který zde zastává funkci převodníku dat z této sběrnice na paralelní formát, v němž pak mikrořadič může komunikovat s dalšími obvody (zde FPGA) běžným způsobem nevyžadujícím zvláštní opatření pro přenos velmi rychlých impulsových signálů. Přes určité problémy v oblasti vyjadřování tato část v zásadě vystihuje danou problematiku a je přínosem pro další práci se sběrnicí USB. Návrh desky plošných spojů je zpracován vcelku pečlivě, i když bude potřebné před její výrobou ještě některé podrobnosti upravit, zejména zvětšit izolační mezery tam, kde není bezpodmínečně nutná jejich malá šířka (0,2 mm). Je možno předpokládat, že po těchto úpravách bude možno doladit vyrobenou desku tak, aby mikrořadič plnil svou funkci.

Splnění zadání C 37/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) C 15/20
Formální zpracování práce D 12/20
Využití literatury B 8/10
72

Kubíček, Michal

Práce obsahuje podrobný popis všech použitých komponent a technologií (sběrnice USB, mikrořadič USB, obvod FPGA, rozhraní GPIF). Obsahuje popis postupu nastavení mikrořadiče pomocí procesoru 8051 a návrh plošného spoje pro realizaci řadiče, čímž splňuje zadání. Vlastní realizace ale provedena nebyla. Práce je do kapitol členěna poněkud nevhodně (kapitoly 2 až 8 zabírají 7 stran, sama kapitola 9 pak 12 stran). Zvolené formátování nadpisů způsobuje špatnou orientaci ve vlastní práci. Práci považuji za dostatečně kvalitní a přínosnou.

Splnění požadavků zadání A 19/20
Formální zpracování práce E 5/10
Interpretace výsledků a jejich diskuse C 15/20