ZAJÍC, V. Vliv reklamy v dražební společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Mikulášek, Martin

Předložená práce splňuje požadavky na diplomovou práci. Celkově ji lze hodnotit jako uspokojivou.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání C Splnění zadání práce hodnotím na základě definovaných cílů jako přijatelné.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem D Teoretická část věnuje velký prostor historií české reklamy na úkor výkladu termínů z problematiky stanovené v zadání práce. Přitom náročnost získávání informací nebyla nikterak vysoká, neboť se jedná především o informace snadno dostupné z internetu.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody C V praktické části se autor věnuje výkladu právních pojmů a charakteristice činnosti dražební společnosti. Samotná část týkající se vytyčených cílů je však poměrně stručná.
Odborná úroveň diplomové práce D Autor se dané problematice věnuje ve praxi, z práce by proto měly výrazněji vyplynout konkrétní návrhy. Vyskytují se i faktické nepřesnosti (např. viz str. 47 - dne 1.1.2010 nabyl účinnosti nový trestní zákoník vyhlášený ve Sbírce zákonů pod č. 40/2009, tr.čin pletich při veřejné dražbě upravuje §258).
Přínos pro praktické i teoretické využití D Přínosy práce jsou poměrně malé, neboť návrhy jsou v závěru práce formulovány velmi obecně.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 69 E Jak už bylo zmíněno, práce čerpá především ze zdrojů dostupných na internetu. Ty jsou sice uvedeny, avšak při bližším pohledu odkazy především v teoretické části často vedou k internetovým zdrojům, které citovanou pasáž vůbec neobsahují. Některé zdroje pak v odkazech i v seznamu použité literatury chybí zcela. Citace lze tedy označit za zmatečné a zavádějící. Autor proto jen problematicky prokázal schopnost vyhledat stávající odborné literární prameny a práci s nimi, přestože samotný poznámkový aparát vykazuje 207 položek.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň C Formální uspořádání a úprava jsou na dobré úrovni. Mezi nedostatky patří gramatické i pravopisné chyby a překlepy.
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Chalupský, Vladimír

Předložená práce naplňuje požadavky na diplomovou práci pouze v nejnutnější minimální míře.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování E Autor si klade za cíl "zhodnotit v současnosti reklamu dražební společnosti...Cílem bude i definování základních chyb, které svědčí o špatné reklamní činnosti dražební společnosti. V závěru budou vytyčena reklamní doporučení mající opětovně zviditelnit postavení malé aukční síně na trhu..." Takto formulovaný cíl byl v práci naplněn pouze v minimálně akceptovatelné míře.
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce D Přístup k řešení je poměrně zvláštní - v práci chybí "tradičně" pojímané části, anebo jsou zpracované na poměrně nízké odborné úrovni - v teoretické části se autor zabývá více historií české reklamy, než výkladem odborných pojmů z oblasti efektivnosti reklamy, praktická část spočívá ve výkladu právních pojmů, spojených s činností dražební společnosti. Souhlasím s autorem, že pro pochopení činnosti tohoto typu společností je třeba se s jejich činností seznámit, toto ale není vhodné řešit obsáhlými citacemi z právních norem, elegantní řešení by bylo na tyto normy odkázat a uvést jen základní aspekty. Návrhová část v práci chybí zcela.
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody E V takto zaměřené práci byl dostatečný prostor pro provedení analýzy dosavadního reklamního působení dražební společnosti. Toto je v práci obsaženo na velmi malém prostoru a velmi povrchně. Návrhy, obsažené v poslední části práce, jsou velmi obecně formulované (neberu-li v potaz návrhy na inzeráty - toto nemůže tvořit přínos autora pro danou DP).
Obtížnost a správnost řešení E Problematika analýzy reklamního působení patří ke standardním marketingovým tématům, svou obtížností ji řadím spíše ke snadnějším tématům. Přesto poskytuje dostatečný prostor pro racionálí argumentaci při analýzách a i pro návrhy řešení - nic z toho ale v předložené práci nenalézám.
Přínos pro praktické i teoretické využití E Přínosy pro teorii v diplomové práci nevidím, přínosy pro praktické využití jsou také velmi omezené. Domnívám se, že návrhy přináší současným majitelům společnosti minimální přidanou hodnotu - návrhy jsou fomulovány pouze obecně a týkají se zcela samozřejmých věcí (viz závěr: "nešlo tudíž globálně tvrdit, že běžně používané prostředky prodejní reklamy mají samospasitelnou účinnost" - atd.)
Odborná jazyková úroveň C Při posuzování odborné jazykové úrovně je třeba konstatovat, že převážná část práce je kompilátem z veřejně dostupných zdrojů. Tyto jsou korektně uvedené. V částech, kde autor formuluje své postupy, poznatky, návrhy lze najít poměrně neortodoxní (vzhledem k charakteru předložené práce) formulace - viz např. závěrečný odstavec textu. Nedostatkem jsou také neopravené gramatické chyby.
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky C Písemná a grafická úprava je na akceptovatelné úrovni, nedostatkem jsou nepřehledné grafy č. 1 a 2.
Navrhovaná známka
E

Otázky

eVSKP id 28693